Skadad oljesticka

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Skadad oljesticka

Inläggav Thomas BT » 2014-05-25/12:31

Hej

Upptäckte idag när jag försökte kolla oljenivån på min F800R (2009) att jag hade lite skador längst ned på plaststickan. Ungefär som om den legat an mot ett kugghjul (växellådan??). Jag blir osäker på ifall jag misslyckats kapitalt att sätta tillbaka denna, det finns ju lite spelrum...

När jag nu satte tillbaka oljestickan så försökte jag i alla fall vara noga med att sticka ned den i samma vinkel som själva gängen börjar. Hoppas ni förstår vad jag menar. Tänker jag rätt då? Ska förövrigt byta sticka till en oskadad jag har liggande.
-----------------
R1200R -08
Användarvisningsbild
Thomas BT
 
Inlägg: 52
Blev medlem: 2013-06-26/20:41

Re: Skadad oljesticka

Inläggav Fredrik J » 2014-05-25/13:56

Har ett svagt minne av att den kan vara lite kinkig att få i rätt.

Å andra sidan så drar ju dom motorerna ingen olja så det finns ju aldrig någon anledning att kolla oljan ;)
R1250GSA '20
R1200GSA '10 Såld
R1200R '07 Såld.
D10 Göteborg
Användarvisningsbild
Fredrik J
 
Inlägg: 734
Blev medlem: 2009-11-07/11:20

Re: Skadad oljesticka

Inläggav Thomas BT » 2014-05-25/14:41

Bra, fler än jag som tycker det är pilligt alltså. Skönt att höra! ;)

Eftersom jag har en i reserv så kanske jag skulle klippa av den som är trasig och använda som plugg och sen använda den nya stickan de (få) gånger jag kollar nivån. Rentav byta till plugg med tempgivare kanske?!
-----------------
R1200R -08
Användarvisningsbild
Thomas BT
 
Inlägg: 52
Blev medlem: 2013-06-26/20:41


Återgå till F radtwins

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst