Verktygssats F800GS

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Verktygssats F800GS

Inläggav Per B » 2014-08-18/10:09

Någon som har erfarenhet av verktygssatsen med reservdelsnr 71 60 7 720 256 för F800GS?
Är verktygen av någorlunda kvalitet?
Är förpackningen utformad för förvaring någonstans på mc:n?

Det är bedrövligt att det inte finns med mer verktyg original på mc:n, tidigare kunde man ju åtminstone göra enkla saker som att justera kedjan utan att vara hemma i garaget.
Användarvisningsbild
Per B
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 2014-06-26/15:28

Re: Verktygssats F800GS

Inläggav Lars Westman » 2014-08-18/11:39

För att få plats med lite mer prylar kan jag rekommendera en Tool Tube. EGentligen en behållare för instruktionsböcker på John Deere-traktorer. Googla och du kommer hitta en hel del kring detta.

Här några bilder från min installation: http://lmw.se/%C3%96vrigt/BMW%20800GS/Tooltube/index.html
Användarvisningsbild
Lars Westman
 
Inlägg: 734
Blev medlem: 2005-07-07/01:00

Re: Verktygssats F800GS

Inläggav Håkan » 2014-08-18/18:07

Hej.
Jag fick motsvarande verktygssats levererad med till min R1200GS 2012 när jag köpte hojen i fjol.
Verktygen jag fick har verkligen gedigen kvalitet. På R1200'an fick dom plats under sadeln, där skämt-verktygssatsen ligger som original.

Med verktygssatsen kan man bl.a. ta av hjulen, byta tändstift m.m. Man känner sig inte lika strandsatt som med den närmast löjliga skruvmejseln och den lilla torxnyckeln...

Och ja, jag har fått nytta av verktygssatsen, jag bytte bromsbeläggen bak, på det Italienska hotellets innergård på semestern.
mvh
Håkan Runfeldt
Lådö, straxt utanför Enköping
Ombud Classic sektionen
Användarvisningsbild
Håkan
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 1985-08-01/01:00
Ort: Lådö

Re: Verktygssats F800GS

Inläggav nordicbiker » 2014-08-18/21:13

Verktyg som kommer med F800GS är ett riktigt dålig skämt! Helt värdelöst!

När jag åkte själv F800GS köpte jag ett set från http://www.advdesigns.com, men det blir kanske för dyrt om man räkna till frakt och tull. Jag "hämtade" den direkt i Kalifornien när jag befann mig på affärsresa. Löser alla problem, bra kvalität och passar bra under sadlen (om hojen inte har larm!).'

PS: jag ser nu att settet som jag köpte inte finns längre. Den packades i två nylonpåser som passade under sadeln. Den som listas under F800Gs är betydligt större och dyrare!
Användarvisningsbild
nordicbiker
 
Inlägg: 152
Blev medlem: 2009-05-31/22:10


Återgå till F radtwins

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst