Depåstöd

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Depåstöd

Inläggav Ekkie » 2016-04-04/22:16

Hej! Skulle behöva hjälp med att hitta lämpligt depåstöd.. Både fram och bak. Biltema eller jula fungerar bra för mig..

Vilken modell det ska vara baktill har jag grepp om men hur funkar det med fram? Finns ju inga fästen för bobiner så.. Alla förslag är välkomna framförallt kanske just er med bilder.

Gäller BMW f800s

Tack på förhand!
Ekkie
 
Inlägg: 6
Blev medlem: 2015-05-10/12:21

Re: Depåstöd

Inläggav neutral » 2016-04-04/23:06

Ett sånt här fungerar: http://www.xlmoto.se/depastod-proworks- ... ?p=9,90,98. Du kan använda adaptern med pigg på, den går in under gaffelbenet.

Egentligen gillar jag bättre de som lyfter i kronan för då kan man ta bort gaffelbenen också men på F800GS sitter det en plastbit under som måste bort först så det är inte helt praktiskt att använda ofta, vet inte hur det är på din F800S.

Att tänka på är att om du inte har centralstöd (eller depåstöd bak) så får du aldrig lyfta enbart fram, det blir inte stabilt.
Peter
Husqvarna 701 Enduro -18
Användarvisningsbild
neutral
 
Inlägg: 1086
Blev medlem: 2011-02-07/17:55
Ort: Linköping (D9)

Re: Depåstöd

Inläggav Ekkie » 2016-04-12/22:34

Grymt!! äntligen koll på vilken modell som ska vara för framdäcket!

Tackar för inlägget!
Ekkie
 
Inlägg: 6
Blev medlem: 2015-05-10/12:21


Återgå till F radtwins

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst