Problem efter tändstiftsbyte - F800R

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Problem efter tändstiftsbyte - F800R

Inläggav NSahlis » 2016-06-16/14:15

Hej alla kunniga!

Fattar inte vad jag lyckats göra men har bytt tändstift på min F800R .
Hade problem först med att tändstiftshylsan fastna kvar nere vid cylindern på tändstiftet när jag dragit åt, så fick lossa lite lite och då gick det att dra upp den. Tänkte att det ändå var tillräckligt åtskruvat, sätter tillbaks allt och startar hojen. Den går fint i några sek och dör sedan tvärt.

Införskaffar därför en längre hylsa till tändstiften och skruvar åt ordentligt, ihop med allt igen och startar. Den går fint i några sek och dör igen. Nu är allt som det var innan förutom att det är nya stift.

Vad kan vara problemet?

Mvh Niklas
NSahlis
 
Inlägg: 6
Blev medlem: 2013-07-22/13:28

Re: Problem efter tändstiftsbyte - F800R

Inläggav kissedin » 2016-07-23/14:40

Jag fick mina stift bytta i samband med storservice. Då höll hojen på sådär. Jag fick gasa upp den lite på tomgång för att den skulle hålla sig vid liv. Efter två-tre starter så behövdes inte detta göras längre utan hojen var sitt gamla vanliga, fina, jag. :)
BMW F800S 2006
kissedin
 
Inlägg: 49
Blev medlem: 2012-10-03/20:26
Ort: Växjö


Återgå till F radtwins

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst