Byte drivpaket GS 800

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Byte drivpaket GS 800

Inläggav polymasa » 2017-05-11/12:09

Så var det dags byta drivpaket på min GS 800 -10. På mätaren stod 3 200 mil som till nästan 100 % varit landsvägsmil. Jag bytte till ett kit inköpt hos BMW-handlare med helnitad kedja och fram- och bakdrev. På nätet hade jag läst om att det inte skulle var några problem att plocka lös svingen för att kunna byta kedja utan att dela den. Detta var oxå ett bra tillfälle att kolla lagren i svingen.

Så jobbet att plocka lös svingen var inte några problem, lättare än jag trodde faktiskt. Jag ficka lossa kedjeskydd, hänga upp bromsoket, lossa skydd för bromsslangen på svingen och även lossa bromscylindern bak för att kunna få lös svingen. Men inga stora konstigheter faktiskt.

Bild

Lagren visade sig vara väldigt fina, ingen rost på nått ställe och smoschel kvar. Så jag smoschlade på mer smoschel bara.

Bild

Bild

Så här såg dreven ut efter 3 200 landsvägsmil och nästan uteslutet smoschlat med Biltemas kedjespray.

Fram
Bild

Bak
Bild

Bild

Nu hoppas jag det ska funka ytterligare 3 000 nya mil :)

/P
NineT Urban, F 650 GS
Användarvisningsbild
polymasa
 
Inlägg: 112
Blev medlem: 2010-04-17/12:53

Återgå till F radtwins

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst