Leveransstopp

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Leveransstopp

Inläggav CG Arvidsson » 2018-06-15/11:17

BMW har stoppat leveranserna av de nya F750/850 modellerna. Detta för att en kritisk motordel i dom Kina-tillverkade motorerna har visat ett onormalt slitage. Dock har inte så många hunnit levereras ut till kund ännu.
Mer går att läsa på tourenfahrer.de
Användarvisningsbild
CG Arvidsson
 
Inlägg: 1549
Blev medlem: 1987-04-23/01:00

Re: Leveransstopp

Inläggav Roger Gross » 2018-06-15/17:39

Betr kvaliteten på de kinaproducerade motorerna.
Man kan naturligtvis ventilera sina fördomar vad gäller produkter från Asien men enligt min källa inom BMW Motorrad är de kinaproducerade motorerna i alla mätbara hänseenden lika bra eller oftast bättre än de från ROTAX.
Tveksamt dra igång en tråd då faktaunderlag helt saknas kan jag tycka. Sant är att F750/850 är fördröjda pga att BMW inte är nöjda med kvalitetsutfallet. Vad grundorsaken är yppar inte BMW. Konstruktionsmiss? Materialspecmiss? Produktionsmiss?
Bra att inte produkten släpps innan BMW Motorrad är nöjda - sparar många pengar i slutändan - pengar som slutligen drabbar oss kunder...
//Roger G
Roger Gross
 
Inlägg: 2058
Blev medlem: 1987-01-01/01:00

Re: Leveransstopp

Inläggav Magnus Brobeck » 2018-06-15/18:43

För den som just nu sitter och kliar sig i huvudet.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas.

MVH Magnus
There are two rules in life:
1. Never give out all the information.
2.
Användarvisningsbild
Magnus Brobeck
Webmaster
 
Inlägg: 2144
Blev medlem: 1994-04-06/01:00

Re: Leveransstopp

Inläggav matspetter » 2018-06-24/17:01

Jag fick en F750GS levererad 15/5. Fick ett samtal i onsdags (20/6) att BMW har återkallat hojjen och att den måste lämnas in snarast för motorbyte. Jag frågade om det också gäller växellådan och hela paketet och han trodde det men var inte säker. Visste inte heller exakt vad problemet var. Skall dit med den imorgon (25/6) och får en lånehoj under tiden. Han visste inte heller när jag kunde förvänta mig att få tillbaks den.
Användarvisningsbild
matspetter
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 2018-06-24/16:54


Återgå till F radtwins

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst