Huggande bromsar

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Huggande bromsar

Inläggav musslan99 » 2018-08-10/12:41

Hej på er alla!

Jag har en fråga angående frambromsarna på hojen F800R 2011. Det hugger väldigt tydligt redan vid måttlig bromskraft.
Har sökt runt en del men ej hittat den information jag letat efter. Flera vänner har blivit av med liknande problem på sina flytande skivor (dock ej BMW) genom att helt enkelt rengöra skruvförbindningarna. Har väldigt svårt att tänka mig att de har slagit sig men det är dessvärre inte omöjligt. Några idéer/tips tas tacksamt emot!

MVH/Anton
Användarvisningsbild
musslan99
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 2018-08-10/12:35

Re: Huggande bromsar

Inläggav Tobias » 2018-08-11/17:15

Hur menar du "hugger"?

Har du svårt att finlira bromsverkan när du klämmer på bromshandtaget? Eller menar du att det pulserar i handtaget när du bromsar? Pulserar det är troligen dina skivor sneda.

Jag har aldrig haft problem med att den flytanden bromsdelen skulle fastnat i nåt läge så skivan blir lite sned. Men tror du det är det ju bara att känna på varje fäste. Jag har 2st framhjul och all skivor har, såvitt jag märkt, lite spel så det kan röra sig nån millimeter. Det plongar till / skramlar om mina hjul när jag har det löst och studsar det på golvet och det är just de flytande skivorna som låter.

Jag har haft problem med ett av oken på min F800GS. Skulle tro att det likadana ok på en R, men är inte säker. Iaf, glidpinnarna på ett ok hade rostat så själva oket inte kunde röra sig. I mitt fall hade jag i stort sett obefintlig broms efter att jag satt dit nya bromsbelägg.

Den gamla tråden med en bunt bilder: viewtopic.php?f=217&t=18701
Tobias
 
Inlägg: 326
Blev medlem: 2006-08-01/01:00


Återgå till F radtwins

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 1 gäst