I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Såg ett youtube klipp om en man i Spanien som kört 50.000 mil med sin BMW 800 GS. Kan det vara möjligt med tanke på hur en MC-motor är trimmad jämfört med en bil. Någon med synpunkter....???
Ett fordon kan ju i princip rulla hur långt som helst, men det kräver ju både reparationer, service och allmän översyn. Frågan är hur mycket/litet som är bytt och reparerat under dessa 50.000 mil.
Behöver ju inte vara mycket alls, för hojmodellen är ju populär
Mvh BmwMats
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation... Numera med GS
Moderna vattenkylda motorer slits mycket lite om de bara får ny olja. Jämn temperatur och hyfsat låga belastningar borgar för lång hållbarhet och få driftstörningar.
Det finns ganska gott om exempel på MC-motorer (även ganska högtrimmade sådana, typ sporthojar med uppåt 200 hk/liter) som vid 10.000 mil uppvisar i stort sett nyspec på alla viktiga delar. Förutsatt bra olja och varmkörning innan belastning så slits väldigt lite.
R1200GSA-15 2xF800S-07 IBA #78874 - SMC instruktör+grus+guide