Peter Nordlund skrev: När jag sitter på den och rullar iväg så upplever jag att jag sitter mer "i" cykeln är "på" den ...
Jag är inte riktigt överens med växellådan ...
... dock tänker jag att det ju såklart är en vanesak med varvet och var den drar bäst ...
På denna hoj sitter ju påfyllningen i en av "ekrarna" på fäljen ...
Problemet är detsamma på fram och bakhjul, möjligen är det något trick som jag missat ...
... det är första gången jag kör en hoj med så pass låg vindruta och det känns som att vinden tar i brösthöjd ...
Har hört att man talar om turbulens ... upplever inget sådant alls.
... jag ser yttersidan på mina armar och axel men väldigt lite bakom mig ...
Att tankmätaren är "skum" på f 800 beror på tankens utformning Man kommer totalt cirka 37 -40 mil ungefär på en full tank När mätaren börjar minska på staplarna från full tank så har man 18- 20 mil kvar. Mätaren är OK och allt står beskrivet i Instruktionsboken .Det gäller bara att lära sig hur mätaren fungerar. Sedan rekomenderar jag Styrändspeglar till F 800 så man slipper ett par metspön vid sidorna.Peter Nordlund skrev:Mer testande idag.
@Bror
Jo jag har böjt och bänt allt som går på speglarna!
Jag inser att dom sitter en bra bit lägre ned än på GS och dom sitter långt fram, detta innebär att dom för mig sitter i höjd med armbågarna när jag kör och på min kropp är det midjan typ..... Så det är den bredaste delen på hojen.
Armarna i normalt läger när jag kör är ju lite böjda i armbågen och då blockerar dom perfekt, om jag vrider IN armbågarna så ser jag bra
Har svårt att se att jag skulle kunna förlänga dessa till någon form av JÄTTE insekts-spröt så jag får nog leva med detta.
Nästa lärdom som jag redan innan jag kört fick tips om var bränsle mätaren, den är digital i form av en stapel med "klossar" och den är helt skum! jag tankade full straxt över 10 liter kör resterande sträcka hem c.a 4 mil och parkerar inför dagens tur.
kör minst 15 mil kanske 17-18 också och den står på MAX hela tiden sedan innom loppet av 3-5 mil går den från fullt till reservlampan lyser
Får forska i detta.
F800åkare skrev:F800ST hade samma bekymmer, jag monterade (egentillverkade) höjningar men det finns att köpa. Det gör lite skillnad iaf.
https://sw-motech.com/en/products/safet ... 023198.htm
Peter Nordlund skrev:
...rullar in på "min" bensinmack (Gulf) med bra pumpar och där går det mindre bra, jag har ju trotts allt använt denna mack och pump i över ett år på både MC och bil men nu får jag inte munstycket att "fästa" på ventilen utan jag pyser ur luft och får inte in ett skvatt..
Häpen linkar jag över till CircleK som har en liknande system och samma sak där men till slut lyckas jag fylla däcket fram från att då vara nästan tomt..
På denna hoj sitter ju påfyllningen i en av "ekrarna" på fäljen så det är lättare än på min GS att nå men fan om det är enkelt, och då förutsätter jag att det är en standard som är lika överallt och att man inte behöver en konverter?
Problemet är detsamma på fram och bakhjul, möjligen är det något trick som jag missat och får stå med dumstruten, for forska i det men orolig blev jag.
Hej Peter,
Tack för ditt mail. Jag har tyvärr inte något bra tips eller lösning.
BMW säljer tyvärr inga adaptrar.
Vi brukar mest få frågor från GS 1200 kunder som har detta problem då ventilerna på dem tidigare modellerna inte är vinklade ut från fälgen vilket resulterar att det blir knepigt att fylla på med luft. På 800GT så sitter ventilen redan ut från sidan av fälgen.
Jag önskar att jag kunde hjälpa dig. Men jag har inget bra tips ☹
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst