Växelindikering försvinner

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Växelindikering försvinner

Inläggav LasseJ » 2021-05-21/21:40

Fick problem med att växelindikeringen i displayen försvann efter att ha legat på 6 ans växel 10-20 sek på min F800GS - 17 och därmed även neutralindikeringen . Raderade felkoden och fick tillbaka indikeringen tills jag la i 6 an igen. Samma problem uppstod och jag fick radera koden igen. Samma sak hände några gånger till, tröttnade då och köpte en ny original växelindikeringspotensiometer. MEN samma problem kvarstår.
Indikeringen funkar felfritt ända tills jag åkt på 6 an en kort stund.
Vid några tillfällen har visningen kommit tillbaka av sig själv när jag åkt på låga växlar, men har ändå registrerat en felkod.
Nån som känner igen detta?
Användarvisningsbild
LasseJ
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 2021-05-18/20:02

Re: Växelindikering försvinner

Inläggav Falken » 2021-05-21/23:21

Hej! Vilken apparat avläser du felkoder med och vad var den faktiska felkoden? Jag har en 1200gs och vill minnas att jag med min före detta GS-911 kunde "lära om" växelindikeringen genom att först nolla befintliga data och sedan ge mig ut och köra en stund på varje växel. Kanske kan du göra samma sak på din hoj?

Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk
R1200GS Rallye-12
Användarvisningsbild
Falken
 
Inlägg: 256
Blev medlem: 2018-07-30/22:42
Ort: Stockholm

KoppRe: Växelindikering försvinner

Inläggav LasseJ » 2021-05-22/18:45

Jag använder OBD Link LX Interface tillsammans med Moto Scan programmet. Felkoden har nr 1182. Har inte lyckats hitta vad det betyder i klartext. Om jag raderar koden och petar i 6an med tändningen på så har jag visning hur länge som helst. När jag sedan startar och kör så är visningen kvar ända tills jag lägger i 6 an. Då försvinner det igen efter 10-20sek.
Om det är ett mjukvarufel (troligt) och hojen glömmer hur många växlar den har så har den sämre minne än mig. Man får hoppas att den inte glömmer nåt mer,för då kanske jag glömmer den i ett hörn i garaget.
Användarvisningsbild
LasseJ
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 2021-05-18/20:02


Återgå till F radtwins

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron