lawe skrev:Hej
På http://www.maxbmwmotorcycles.com kan du hitta micro fiche där du ser hur det ser ut. Det kanske hjälper.
Mvh
Lars
GS diggare skrev:Hej på Er,
Nybliven medlem som vill ta tillfället i akt att säga hej! Jag har idag en 1150GS från 2001 som jag funderar på att byta in mot en 800GS. Har med stort intresse läst samtliga trådar här, imponerande hur alla delar med sig av tips! Skall bli kul att som medlem få ta del av era erfarenheter.
GS diggare skrev:Hur upplever du den höga utväxlingen? Nervigheten i gasen vid på/av? Vibrationer?
GS diggare skrev:Hej Luthor,
Jag har väl som du begränsad (mycket begränsad i mitt fall) erfarenhet av grusåka/terräng men jag provkörde en 800GS nyligen och blev glatt överraskad av både responsen och vad skillnaden i vikt innebar...Jag tror nu att jag skulle få rätt självfötroende och våga mig på lte mer avancerade "övningar"..Måste dock erkänna att boxern är rätt charmig...Klonk i lådan, grining vid låga varv, känns som en hoj (dinosarie) skall vara..
Hur upplever du den höga utväxlingen? Nervigheten i gasen vid på/av? Vibrationer? Vet man något om 2009 års modell vad gäller uppgraderingar/förändringar?
Luthor skrev:...och insprutningen kan bli bättre vid av-påslag. Men det är inget problem när man lärt sig att inte ligga under 5000 varv och aldrig släppa gasen
GoE skrev:Jag vill se dig ligga på över 5000 varv när du måste köra runt en vägbom genom att köra ut i skogen och befinner dig i stark lutning med träd, stubbar och stenar runt omkring...
Det är i just dom situationerna som hojen tjuvstannar. Och det är just där som det är väldigt olämpligt att den reagerar just så.
GPS... skrev:...inte hunnit kolla om det fanns någon nyare än från juli), version 12 ska tydligen vara den senaste.
lawe skrev:Sedan pratas det om en mjukvaruppdatering som finns tillgänglig i England och nåt fler land som ska förhindra att motorn dör av i vissa situationer (viket min har gjort några gånger). Den uppdateringen lär visst göra den lite snällare på lågvarv också (kanske lite fetare inblandning på lågvarv?). Vi får väl se om de ryktena sprider sig till realitet på de svenska verkstäderna och om den har någon verklig effekt.
lawe skrev:...Ovanstående ser jag dock som mindre fläckar på solen. Jag är hur nöjd som helst med min 800GS och ångrar inte köpet en sekund!
GoE skrev:Luthor skrev:...och insprutningen kan bli bättre vid av-påslag. Men det är inget problem när man lärt sig att inte ligga under 5000 varv och aldrig släppa gasen
Jag vill se dig ligga på över 5000 varv när du måste köra runt en vägbom genom att köra ut i skogen och befinner dig i stark lutning med träd, stubbar och stenar runt omkring...
Luthor skrev:Ursäkta, men jag försökte bara vara lite ironisk. Det är väl klart att jag både köra under 5000 varv och även släpper gasen ibland.
GoE skrev:Vi får väl se om BMW Sverige släpper en programuppdatering. Det kanske gör susen.
Dreva om ska jag göra under vintern.
svengoran skrev:Finns det någon som har en bild på det främre fästet på alu-motorskyddet 71 60 7 702 951?
Orginal plastskyddet på f800gs satt med en M8 bult under oljefiltret men alu-skyddet hade inget sånt, lite märkligt kan tyckas!
HMR skrev:Inget av originalskydden levereras med fungerande främre fästen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst