lawe skrev:Personligen skulle jag vilja ha det lite sävligare beteendet från 650:an på lågvarv. Är det någon som känner likadant och/eller har tittat närmare på det här?
Smartswede skrev:Med stor chans att bli dumförklarad...
Det är inte den längre/mjukare fjädringen, lägre utväxlingen och extra pulvret kombinerat som ställer till detta?
runeo skrev:Vad i detta problem kan INTE åtgårdas med programvaru-uppdatering till styrdatorerna?
/Rune
Mattias Jonsson skrev:Låter toppen!
TwoWheels ska uppdatera min mjukvara vid servicen om en vecka. Jag hoppas mycket på att den ska bli snällare den första millimetern på gasrullen, samt att de irriterande tjuvstoppen försvinner.
Jag hade jätteproblem med tjuvstoppen på Vanjas kurs i Snöåbruk förra året, får se om det är bättre i år.
colsson skrev:Det här svaret fick jag av gerts mc i ängelholm.
....du har rätt programvara i din mc Ryckigheten på lägre varv finnes pga lamdasonden slår av och på bränslet för att släppa ut minsta möjliga avgaser.
Gunnar Elmgren skrev:colsson skrev:Det här svaret fick jag av gerts mc i ängelholm.
....du har rätt programvara i din mc Ryckigheten på lägre varv finnes pga lamdasonden slår av och på bränslet för att släppa ut minsta möjliga avgaser.
Skrämmande osakligt och/eller okunnigt svar från en auktoriserad verkstad.....
megardt skrev:Hej,
Har nu lämnat in min hoj på en årsservice. Lämnade in den framför allt för att ryckandet förtog en hel del av körglädjen. Droppen var att den låste bakhjulet när man släppte av gasen på grusväg hellre än att motorbromsa.
Jag bad dem specifikt att uppdatera mjukvaran.
När jag hämtade ut den kändes den som en ny hoj, den slår inte längre av tändningen helt när man släpper av och känns lugnare precis när man drar på.
Lämnade den på Bavaria Stockholm, i Solna. De tog 1800 för service och verkade ordentliga. De klagade dock på slut drivpaket lite tidigt enligt mig. Bakdrevet ser ut så här, inte så illa väl?
Ha det gott!
Mats
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst