Barkbusters på F8GS

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Barkbusters på F8GS

Inläggav Fredvin » 2009-06-14/21:38

Jag installerade precis Barkbusters på min F8GS. Ack så vackert! 8-)

Men eftersom styret är smalare mot ändarna och tjockare i mitten var det omöjligt att hitta en position på styrklämmorna som greppade utan att glipa i änden som vetter utåt mot gasrullen. Någon som provat och kan tipsa om hur man gör?

Kanske inget större problem, men välter man 207 kg GeländeSport kanske det visar sig vara viktigt? :?
Fredvin
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 2009-03-19/20:31

Re: Barkbusters på F8GS

Inläggav nordicbiker » 2009-07-28/20:17

Jag såg att din inlägg är redan lite äldre, så problemet är kanske redan löst. Jag ha inte haft problem att montera Barkbusters. Och jag funktionstestade de också redan: i motsats till en tidigare monterat skydd flyttade den inte när jag läggde hojen på sidan, när jag halkade på blött lera på en nedlagd banvall. Krävde bara mycket svet och svär innan jag lyckades att få hojen upp igen. Glad upptäkte jag att det blev igen skada på kopplingsgreppet. Bara växelsparken var böjd, nu ligger en ny vikbart från Touratech hemma på posten och vänta att blir monterat. Men som sagt: ingen problem med montering av Barkbusters på min hoj, köppte en variant från Wunderlich som var speciellt avsett för F800GS, kanske därför ingen problem.
Användarvisningsbild
nordicbiker
 
Inlägg: 152
Blev medlem: 2009-05-31/22:10


Återgå till F radtwins

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 1 gäst