Är det någon som har monterat extraljus på R1100Rt Bilder?

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Är det någon som har monterat extraljus på R1100Rt Bilder?

Inläggav R1100RTacvhe » 2010-03-21/16:22

Är det någon som har monterat extraljus på R1100Rt, har du bilder på hur det ser ut och tips på typ av lampor så sänd gärna dom till mig på acvhe@spray.se
Anders
R1100RTacvhe
 
Inlägg: 21
Blev medlem: 2009-09-09/22:52

Re: Är det någon som har monterat extraljus på R1100Rt Bilde

Inläggav Albert » 2019-11-01/18:05

...har väl ungefär samma funderingar...
https://www.bmwklubben.se/forum/viewtop ... 218&t=3610
Bytt till Philips +130% H4. Ger ett ok halvljus och lite bättre helljus, men långt ifrån vad jag vill ha.

Hella Micro DE som kompletterande halvljus.
Hella Rally 1000 eller... FF200 är hyfsade men ger väl smal ljusbild... och 3003 Compakt lika så...
Problemet... -var- kan man få tag i fästpunkter???

Sett att polismodeller har ett rör som fäst under högtalarkonsollen. Letat efter sprängskisser / monterings kit, men hittar inget.
Polisens motorbågar... hm... "buffel fångare"... men hur är de att köra med? Stör de eller känns de knappt av ?

För att ljusen ska ha någon god effekt så måste fjärrljusen sitt högt, och dimljusen på något så när vettig höjd.
https://forum.ironbutt.org/index.php?th ... i-fit.369/

Någon som lyckats montera ngt vettigt på R1xxxRT ? Iof intresserad av dito å K1100LT också :roll:
R80'n har just Hella Micro DE och Compact 3003 FF; pendlar där mellan om jag vill kosta på mig nya FF200 hus eller återgå till Rally 1000... ("dasslock").

På helljuset vill jag ha -flod- ljus, inte penn/fjärr-ljus. Jämn och fin ljusbild gör det lättare att se rörselser vid sidan av vägen ute i buskaget (vilda djur, 2 eller flera ben).
Kör Försiktigt!
BMW_MC_Boxer_Sverige yahoo
Albert
Användarvisningsbild
Albert
 
Inlägg: 1025
Blev medlem: 1991-01-17/01:00


Återgå till R boxermodeller

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron