rilles skrev:Vad är skillnaden mellan compact och extended? Jag hittar inget mer än bilder.
/Richard
paol skrev:Det verkar intressant.
Är det någon som vet om den minskar "magerryckningarna" på en 1150
Johnny Kinnunen skrev:Låter smått "magiskt"
Varför har inte fler köpt och provat och pratat varmt om en så här bra produkt innan?
För mig som är dåligt insatt in "tuningbranschen" så luktar det lite av "verkar det för bra för att vara sant så är det oftast inte sant". Varför får jag den uppfattningen?
Johnny Kinnunen skrev:Låter smått "magiskt"
Varför har inte fler köpt och provat och pratat varmt om en så här bra produkt innan?
För mig som är dåligt insatt in "tuningbranschen" så luktar det lite av "verkar det för bra för att vara sant så är det oftast inte sant". Varför får jag den uppfattningen?
Kalle_B skrev:Nu har jag beställt en..
Men är något skeptisk. Är det lur så är jag iaf inte ensam om att gå på det.
Johnny Kinnunen skrev:Bekräfta gärna oxo att det är så enkelt att montera som de flesta (alla?) beskriver
Gunnar Elmgren skrev:En liten fundering...... alla nyare BMW-hojar har ju katalysator.
Björn Johnson skrev:Johnny Kinnunen skrev:Bekräfta gärna oxo att det är så enkelt att montera som de flesta (alla?) beskriver
Du är inte lite skeptisk du Johnny, men bättre det än att vara för godtrogen. Här kan du se hur Accelerator modulen monteras på din hoj och här hittar man motsvarande beskrivningar för 1150- och 800-motorerna och sen kan du väl själv bedöma hur pass komplicerat det hela är.
Magnus Jinstrand skrev:Jag har köpt till alla våra tre hojjar.
Som jag har förstått det så "sänker" den mätt tenp med 3 grader så ingen jätteskillnad, men det märks.
Putte Johansson skrev:Nu pallar jag inte länge. Kabeln är beställd....
Tempmätaren i instrumentet visade 15,5 grader
Motortemp 14,3 grader
Cylinder huvud (båda) 15,8 grader
Insug med originalkabel 15,8 grader
Insug med acceleratorkabeln -3 grader
pribus skrev:Putte Johansson skrev:Nu pallar jag inte länge. Kabeln är beställd....
Haha grabbar, vi lyckades lura Putte till slut! Nu kan vi äntligen tala om vad vi egentligen tycker om kabeln.
Nä, jag bara skojade. Du blir säkert inte besviken du heller.
Göran Persson skrev:Till Putte vill jag bara säga att han inte skall vänta sig någon förbättring då 650 twin drar otroligt bra redan från start och har ett rejält kallstarttillskott av bränsle redan i original. (Vi har en 650 twin i fam. vi också)
Var och en blir salig i sin tro hälsar Göran P.
pribus skrev:Kul att du blev nöjd, Putte.
I teorin borde ju alla moderna hojar gå lite bättre eftersom de är så snålt ställda. Kanske dags att grabbarna med K1600 beställer också, så de också får lite ork på låga varv...
pribus skrev:Kul att du blev nöjd, Putte.
I teorin borde ju alla moderna hojar gå lite bättre eftersom de är så snålt ställda. Kanske dags att grabbarna med K1600 beställer också, så de också får lite ork på låga varv...
Gunnar Elmgren skrev:Förresten, Putte: Vår F650GS -08 har fått drivpaketet från F800GS (16:42 istället för original 17:41 kugg) som ger ca 10% lägre totalutväxling. Dessutom har jag modifierat vajerspåret i gasrullen (filat ned det med ett bågfilsblad) så vajern inte rör sig lika mycket precis i början av rörelsen - de två åtgärderna, tillsammans med uppgradering av programvaran i motorns styrbox, har gjort hojen betydligt "snällare" att krypköra/kököra.
Putte Johansson skrev: Faktum är att jag vant mig vid allt - utom - att jag inte kan köra på riktigt lågt varv på ettan eller gå iväg på riktigt lågt varv utan att riskera ett tjuvstopp.
Gunnar Elmgren skrev:Just det problemet lindras markant av den 10%-iga "ned-drevningen" med hjälp av drivpaketet från F800GS - om inte annat, kan det ju vara ett alternativ när det blir dags att byta.
Jag har inte upplevt några som helst nackdelar med den lägre utväxlingen, inte ens högre bränsleförbrukning - och toppfarten lär inte påverkas, det går nog fortfarande inte att nå varvräknarens rödmarkering ens på 5:ans växel (än mindre på 6:an).
Gunnar Elmgren skrev:Sådär, nu har jag också beställt - 300 spänn är inte hela världen, även om det skulle visa sig vara ren placebo.....
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst