Olof Eriksson skrev:Sneglar på att köpa en sådan kabel. Tycker min F800 GS har lätt att tjuvstanna vid krypkörning. Och hoppas på förbättring.
Nu var ju detta ingen dyr sak. Så det är ju värtet provskott. Funkar det så funkar det helt enkelt.
Känner mej dock lite vilsen med vad jag skall beställa. Kanske någon kan hjälpa mej här.
Vilken version skall man ha. Den kompakta eller förlängda versionen?
Vad menas med Cataytic Converter (gissar att jag skall bocka i YES då det pekar emot om jag har katalysator).
Och tar det bara i minut att montera
petrho skrev:Varför sitter det inte som standard?
Olof Eriksson skrev:Då skall jag beställa en. Men på beställningssidan så måste man ange om det Catalytic Converter. Visst menar dom katalysator här? Vill ju inte köpa fel.
petrho skrev:Undrar om den klarar besiktningens avgasprov?
Håkan skrev:Hej.
Det sitter en tempgivare i luftburken, på den ska du koppla in acc. cable.
I alla fall var det så på min 1200GS...
petrho skrev: Vad är skillnaden på compact och extended egentligen?
Lars Westman skrev:Om vi fortfarande diskuterar 800-twin i denna R-boxertråd så kan jag rapportera från en första kort provkörning att min AF-XiED (http://www.beemerboneyard.com/bmwafxiedf800.html) verkar mycket lovande!
Jag har bara hunnit testa den någon mil på asfalt och den ska behöva några tankningar för att justera in sig ordentligt. Jag har ännu inte gjort någon ordentligare test med/utan AF-XiED inkopplad men jag kan inte påminna mig att det gick så smidigt att dra på 2:an och 3:an från under 2000rpm i höstas som det nu gör. Nu har jag inga som helst problem att gå ner under 2000rpm på 2:an utan koppling och ge gas. Det går hur lugnt och fint som helst
Återkommer med mer omdömen om några veckor då det blivit lite mer säsong här uppe i Umeå.
petrho skrev:Några nya erfarenheter?
Lars Westman skrev:Jag kör fortfarande på säsongens första tank och AF-XiED ska bli bättre kalibrerad när man kört några tankar. Men.... Jag kan inte påminna mig att jag kunde tuffa runt på 3:an i rondeller på 1 500rpm utan koppling och ge gas helt utan protester. Det är inga problem att motorbromsa ner till 1 500rpm på t.ex. 3:an och sedan plocka upp den därifrån utan att använda kopplingen. Tomgången på 1:an går också utan protester. Dagens övningar var med passagerare. Nu är det ju en vinter sedan jag körde hojen utan AF-XiED monterad, men nog tror jag det är skillnad. Jag har ingen som helst av/på känsla i hojen nu. Den känns mer som en välkalibrerad förgasarhoj. Precis som det ska vara alltså
/Nöjd
SuperMek skrev:Nix, men en liknande produkt som jag blev mycket nöjd med. Vår danske kamrat Jens som jobbat med ECU-enheter i en 20 år sisådär har en riktigt bra produkt till ett skäligt pris. Kolla hans webb för info och om din modell är inkluderad:
http://Www.boosterplug.com
Rekommenderas!
Gunnar Elmgren skrev:Jag har monterat Accelerator Cable på hustruns F650GS twin -08, och på min F800GS -12. Det gör nytta! Inte så att effekten ökar, men det är mycket lättare att dosera gaspådraget på låga varv, och tendensen till "tjuvstopp", som de här motorerna har, är nästan borta. Dessutom går motorn jämnare på lågvarv, vilket gör att man i praktiken kan ta t ex rondeller och korsningar på en högre växel.
BrooklynS skrev:Kolla bränsleförbrukningen också!
SuperMek skrev:Även om danska boosterplug momentan ökar bensinförbrukningen med upp till ca 6%, är den totala förbrukningen max 1-2%, dvs i sammanhanget helt försumbar. Effekten av enheten är däremot förvånansvärt god!
Thomas Stadin skrev:SuperMek skrev:Även om danska boosterplug momentan ökar bensinförbrukningen med upp till ca 6%, är den totala förbrukningen max 1-2%, dvs i sammanhanget helt försumbar. Effekten av enheten är däremot förvånansvärt god!
Nu är den beställd
SuperMek skrev:Välkommen till en än bättre värld!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst