Lindeberg skrev:Svängde förbi bil-BMW-handlaren idag och beställde en packning á 21 kr. Har dock inte haft möjlighet (läs: vågat) skruva upp och kollat på rosten... Huja
L Gidlöf skrev:Gå vidare på BMW, ja, ensam är inte stark och det var min tanke tidigare då jag ville se typ lite konsumentmakt i en så pass stor intresseklubb som BMW MC Klubben är, i det fallet gällde det lite extra avgifter.
Men nog konsumentmakt kunnat ge lite mer talan än att varje drabbad ägare ska ta upp problemet var för sig och sen vidare till BMW's omtalade goodwill avdelning.
vilde skrev:Fy fan, så här ska det inte se ut på en hoj som är så pass ny. 2012, Nästan alltid i garage, kör sällan i regn. Kan vi gå på BMW på något sätt om detta? Hur i så fall?
Även om man stoppar vatten i fortsättningen finns ju redan rostangreppet där, det går knappt att göra något eftersom allt skit i så fall hamnar i tanken?
vilde skrev:Fy fan, så här ska det inte se ut på en hoj som är så pass ny. 2012
Gunnar Elmgren skrev:Att "utöva konsumentmakt" är nämligen inte ett av klubbens syften, för det finns det andra organisationer!
Naturligtvis står det Dig fritt att propagera för att klubben ska börja agera som något slags konsumentorganisation - lämpligen tar Du då initiativet till att driva detta, och försöker hitta några likasinnade som är behjälpliga. Det är så det fungerar i föreningslivet - brinner man för en fråga, och vill åstadkomma något, får man ta skeden i vacker hand och göra en insats själv! Och det på ideell basis, för någon ersättning (annat än möjligen klubbkamraters uppskattning) är det ingen som får
Marie skrev:Just nu är det ju några som aldrig kan se minsta fel med vad BMW åstadkommer, och de både hörs och syns i väldigt stor omfattning.....
Marie skrev:Ja sätt bara igång med det, Gidlöf!
Det kan gott behövas även den funktionen i klubben, och den saknas totalt.
Just nu är det ju några som aldrig kan se minsta fel med vad BMW åstadkommer, och de både hörs och syns i väldigt stor omfattning.....
neutral skrev:
Skulle jag ge mig på att åtgärda, naturligtvis inte innan man kontaktat BMW, så skulle jag satt skruvar i skruvhålen och täckt bränslehålet och sedan lagt dit hammarlack t ex. Annars är det ett något större jobb att montera bort tank, bränslepump m m och slipa ner ordentligt och få ut eventuell skit ur tanken efter lackning.
stba skrev:Ja sånn var det under tanklokket mitt, 350 mil, ikke vært i regn. Bestilt pakning i dag.
Hilsen Stig
Schwabinger7 skrev:Som det ser ut nu så blir det en KTM 1190 Adventure härnäst, provkörde även R1200GS LC och GSA LC men Österrike vann denna gången i mitt tycke. Hade för avsikt att byta till någon mer upprätt sittställning oavsett så det har inte bara med rosten under tanken att göra även om det nog var droppen. Jag är som jag sa tidigare inbiten entusiast både BMW bilar och MC men BMW har just nu ingen motsvarighet till denna helt underbara motorn i sitt setup som denna KTM erbjuder.
Sent from my iPad using Tapatalk
Dennis Johansson skrev:Tror någon berättade att den första och främsta anledningen till att Honda tillverkar nyttofordon är för att kunna satsa på det viktiga. D.v.s racing. Han som startade Honda har haft det som mål vad jag förstått....
Schwabinger7 skrev:Nyheter i mitt ärende angående tanken!
BMW har ändrat sig och kommer att ge mig en ny tank, kostnaden för montering får jag stå för, det tycker jag är väldigt bra hanterat av dem!
Stor eloge till Christian på Kenneth's MC i Göteborg som så ihärdig har drivit mitt ärende och till BMW Sverige för en bra goodwill hantering! TACK!!!
Schwabinger7 skrev:Nyheter i mitt ärende angående tanken!
BMW har ändrat sig och kommer att ge mig en ny tank, kostnaden för montering får jag stå för, det tycker jag är väldigt bra hanterat av dem!
Stor eloge till Christian på Kenneth's MC i Göteborg som så ihärdig har drivit mitt ärende och till BMW Sverige för en bra goodwill hantering! TACK!!!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst