Startknapp

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Startknapp

Inläggav CG Arvidsson » 2014-09-14/20:54

Jaha,då var det min tur. Startknappen på min nya RT-LC börjar ge upp. Tydligen ett känt problem och trots det byts den inte i förebyggande syfte. Trycker jag den åt ena hållet går det inte få den i startläge. Ska försöka tjata mig till en imorgon. Som tur är så går den att byta snabbt. Ut och kolla era knappar.
Användarvisningsbild
CG Arvidsson
 
Inlägg: 1549
Blev medlem: 1987-04-23/01:00

Re: Startknapp

Inläggav Autolycus » 2014-09-15/08:27

Du ska inte behöva tjata om en ny knapp, det SKA dom bara byta på garanti.
Har fått båda mina knappreglage vid styret utbytta, utan att det var fel på det ena. I mitt fall var det kortslutning mellan startknappen och knappen till handtagsvärmen. Handtagsvärmen gick bara att använda när tändningen var bruten...
"Bråkar" för att få mitt mätarhus utbytt nu då det samlas fukt innanför glaset, också någonting fler GS-LC ägare skulle titta efter, problemet måste vara mera vanligt. I mitt fall är det andra mätarhuset på ca 1600 mil som ger upp = Dåligt.
Autolycus
 
Inlägg: 61
Blev medlem: 2011-07-31/16:28

Re: Startknapp

Inläggav Jack1959 » 2018-10-17/10:48

Jag behöver startknapp till min r90/6. Någon som vet var man kan handla begagnade?
Användarvisningsbild
Jack1959
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 2018-10-17/10:36


Återgå till R boxermodeller

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 1 gäst