Renovera insprutning

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Renovera insprutning

Inläggav bojboj » 2015-01-10/09:39

Hej
Jag har köpt en renoveringssats till insprutningen eg spjällaxlarna. Den innehåller spjällaxlar, bussningar och oringar. Det är oringar till spjällaxlarna, tomgångsskruvarna och främre halsen på TB:n som ingår.

Meningen var att jag skulle renovera min R850R -02. Nu har jag kommit på andra tankar och säljer hela kittet för 850 SEK. Kan bistå med en grundlig beskrivning om hur man renoverar.

För att kolla om dina spjällaxlar är slitna kan du göra följande. Spruta t ex startgas eller nåt annat med mycket lösningsmedel runt den skiva som wiren till spjällen löper på. Om tomgångsvarvet ökar så är spjällaxel och bussningar slitna dvs den tar tjuvluft.

BoJ
R850R
Yamaha xt 350
NV38 arme 1955
bojboj
 
Inlägg: 49
Blev medlem: 2013-10-02/06:33

Återgå till R boxermodeller

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 1 gäst