AndersP skrev:Bror, ofta är det klokt på alla sätt att inte springa på alla bollar.
Jäpp - och hittills har det varit "billigt" också. "Det finns ingen värdeminskning kvar på min hoj, utan jag åker gratis", enligt svågern. Numera kostar cykeln "bara" i drift och service. Alltså får den tjänstgöra, så länge den fortsätter att bara gå. Det kommer att bli intressant att se, hur länge det blir.
Jag är nämligen fortfarande svårt förtjust i dess motorkaraktär - medan vikten och smidigheten (eller snarare viss brist på sådan) naturligtvis inte kan mäta sig med R 1200 RS m fl.
Till Kovlingen: Enig. Min formulering kom av, att K 1300 S är designad för (mycket) snabb framfart på Autobahn, viket som regel går ut över smidigheten på mindre vägar. Ändå kan det vara värt att komma ihåg, att BMW:s testförare tog sig runt Nürburgrings
Nordschleife på en K 1200 S - tror jag - på en tid, som inte var många tiondelar över Helmut Dähnes banrekord, och Ringen saknar ju inte direkt kurvor.
Som skrivits ovan är R 1200 RS designad för att vara smidig i andra sammanhang. Att den går att köra fort med, är en truism, men den är inte ritad med det huvudsyftet.
Även en R 1200 R går att köra undan ordentligt med för den, som vill - men det blir lite blåsigare.