Gula motorlampan lyser R1200GSA/LC

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Gula motorlampan lyser R1200GSA/LC

Inläggav Tommy Vormisto » 2016-10-29/11:57

Hej,

Döm om min förvåning imorse när jag skulle ta en tur med nya styrhöjarna monterade. Startade cykeln och varvtalet var ganska högt, högre än någon morgon förut... när jag sätter mig på cykeln så ser jag att gula motorlampan (allmänna varningen) lyser och att inget händer när jag vrider på gasen. När jag tog i bromshandtaget så sjönk varvet men iövrigt ingen skillnad... funderade då på om kablaget blivit för kort iom höjarna men allt löper fint... efter ett antal avstängningar/starter så bestämmer jag mig för att demontera styrhöjarna men resultatet är detsamma. Bestämmer mig då för att stänga av allt som är på, låter cykeln gå ned i viloläge. Rullar då in cykeln i garaget och tänker ge upp men startar en sista gång och då är allt som vanligt. Perfekt, då blir det en tur iaf tänker jag och tar på mig grejerna för att rulla ut ur garaget...backar och vrider som vanligt om styret till höger när jag kommer ut ur garaget och då händer samma sak igen! Gula lampan tänds och ingen reaktion på gashandtaget...

Nu hoppas jag på er kunskap, kan en kontakt ha åkt ur och glappar eller liknande och när man vrider fullt höger så släpper den. Det torde ju inte vara gasen eftersom det borde rent logiskt hända när man vrider fullt vänster... göra själv eller lämna in? Jag hade ju hoppats på att köra tre veckor till så,det vore perfekt om man kan lösa detta själv... vad tror ni.
Tommy Vormisto
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 2013-04-22/21:52

Re: Gula motorlampan lyser R1200GSA/LC

Inläggav Tommy Vormisto » 2016-10-29/17:04

Det har löst sig, med lite tålamod när besvikelsen lagt sig så upptäckte jag felet...
Tommy Vormisto
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 2013-04-22/21:52

Re: Gula motorlampan lyser R1200GSA/LC

Inläggav Gunnar Elmgren » 2016-10-29/17:13

Tommy Vormisto skrev:Det har löst sig, med lite tålamod när besvikelsen lagt sig så upptäckte jag felet...

Nu blir vi nyfikna (plus att andra kanske kan ha nytta av att veta) - vad var felet? :o
/// Gunnar Elmgren
R1200GS
F650GS
R90S
CRF250L
701 E
Hva M24
Användarvisningsbild
Gunnar Elmgren
 
Inlägg: 10768
Blev medlem: 2007-05-22/01:00

Re: Gula motorlampan lyser R1200GSA/LC

Inläggav Kjell-Arne » 2018-05-14/08:19

Hej, detta hände mig när jag hade monterat min TomTom..
När jag såg att någon haft samma problem tändes hoppet tills jag läste "problemet hittat..." men inge tips om vad det var.

Kan säker vara olika saker men för mig var det en kontakt vid styret V sida som satt löst med den korrekt i-klickad så funkar hojen som den ska. Måste kommit åt den lite när jag monterade bågen för gpsen.

Tommy hade ju lyft styret så det kan ju även hänt då,
Användarvisningsbild
Kjell-Arne
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 2018-05-03/21:52


Återgå till R boxermodeller

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst