Byte vexaxel packbox bak: verktyg
Postat: 2017-01-12/20:21
En bekant har en R1200GS som läcker olja i kopplingshuset.
Meket ser inte ut att vara för komplicerat.
Men av erfarenhet så vet jag att det är noga med hur man sätter in den nya packboxen.
Såg i verkstadsmanualen att man använder ett 3 delat verktyg för att
1. trä på packningen på en stång med samma diameter som vevaxeln.
2. ta bort den koniska bite på 1.
3. pressa in packningen över vevaxeln.
4 och ett ytterligare verktyg för att knacka in packningen till rätt djup.
Någon som gjort / köpt ett sånt verktyg och vad har den då för mått.
Eller om någon har en lös motor : vevaxelns diameter? , packningens ytterdiameter? och hur djupt presssar man in packboxen?
Borde vara samma verktyg till alla R1100-R1200 till -14
Meket ser inte ut att vara för komplicerat.
Men av erfarenhet så vet jag att det är noga med hur man sätter in den nya packboxen.
Såg i verkstadsmanualen att man använder ett 3 delat verktyg för att
1. trä på packningen på en stång med samma diameter som vevaxeln.
2. ta bort den koniska bite på 1.
3. pressa in packningen över vevaxeln.
4 och ett ytterligare verktyg för att knacka in packningen till rätt djup.
Någon som gjort / köpt ett sånt verktyg och vad har den då för mått.
Eller om någon har en lös motor : vevaxelns diameter? , packningens ytterdiameter? och hur djupt presssar man in packboxen?
Borde vara samma verktyg till alla R1100-R1200 till -14