Underbar MC men

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Underbar MC men

Inläggav AdventureGSA » 2017-07-30/16:36

Hej

Har testkört en underbar hoj under par dagar och som verkligen jag gillar men så upptäckte jag en sak som gör mig både förbannsd och bekymrad. Hojen ifråga, en R 1200 RT 2016, har problem med knappsatsen på vänster sida, dvs samma sida som min 2013 GS hade problem på och som det varit problem sen 2009's årsmodeller.

Har BMW fortfarande inte åtgärdat detta eller är detta ex ett otursexemplar?

Modellen i sug är helt underbar, smidig, superb kåpa, skön sittställning och underbar utväxling på transmissionen, skulle vilja haft den utväxlingen på en GS också.

Är bland de trivsammaste jag kört
AdventureGSA
 
Inlägg: 22
Blev medlem: 2017-06-25/22:24

Re: Underbar MC men

Inläggav Bror Gårdelöf » 2017-07-30/19:45

Går inte sådant på garantin? Och även om det är ett typfel, innebär det väl inte, att ALLA maskiner lider av det - i synnerhet inte efter byte?
I övrigt delar jag oreserverat Din åsikt om R 1200 RT.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17104
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: Underbar MC men

Inläggav BrooklynS » 2017-07-30/20:19

Det är väl bara att få fixat innan ev köp då?
R1200GSA-15
2xF800S-07
IBA #78874 - SMC instruktör+grus+guide
Användarvisningsbild
BrooklynS
 
Inlägg: 3712
Blev medlem: 2013-11-26/21:36
Ort: Luleå

Re: Underbar MC men

Inläggav Thomas Stadin » 2017-07-30/22:19

Om det nu är samma problem som tidigare så är det irriterande att det inte lösts ännu.

På min förra GS (-13) byttes vänstereglaget tre gånger och det högra två gånger.
De sista som monterades såg inte ut som de tidigare. Känslan i knapparna kändes också annorlunda. De fungerade också utan problem.

På nuvarande GS (-16) har de fungerat utan problem de 2.100 mil som hojen rullat även om start/stopp-knappen känns som att trycka på en billig skräpleksak.
D10 - Mölndal
CB400N
CBR1000RR
FE570
390 Duke
R1200GS LC
701 Enduro
Användarvisningsbild
Thomas Stadin
 
Inlägg: 3186
Blev medlem: 2010-03-03/15:17

Re: Underbar MC men

Inläggav AdventureGSA » 2017-07-31/13:09

BrooklynS skrev:Det är väl bara att få fixat innan ev köp då?



Nja, är det bara det, om det inte har blivit en bättre lösning sen 2009 så är det ju bara en temporär reparation de gör då, och dessutom köper jag inte begagnade hojar så skulle man köpa denna modell ny vill man ju inte få lämna in pga detta efter ett tag.

Kan ju mkt väl vara så att det är bara detta ex som har problemet, det var det jag ville kolla med forumet, om det var ett enstaka fel eller om fler har detta problem med knappar
AdventureGSA
 
Inlägg: 22
Blev medlem: 2017-06-25/22:24

Re: Underbar MC men

Inläggav AdventureGSA » 2017-07-31/13:10

AdventureGSA skrev:
BrooklynS skrev:Det är väl bara att få fixat innan ev köp då?



Nja, är det bara det, om det inte har blivit en bättre lösning sen 2009 så är det ju bara en temporär reparation de gör då, och dessutom köper jag inte begagnade hojar så skulle man köpa denna modell ny vill man ju inte få lämna in pga detta efter ett tag.

Kan ju mkt väl vara så att det är bara detta ex som har problemet, det var det jag ville kolla med forumet, om det var ett enstaka fel eller om fler har detta problem med knappar


Men man kan ju hoppas att det är samma tillverkare som levererar avfyrningsknapparna för kärnvapen runt om i världen, får då är ju risken för ett kärnvapenkrig väldigt liten
AdventureGSA
 
Inlägg: 22
Blev medlem: 2017-06-25/22:24

Re: Underbar MC men

Inläggav Bror Gårdelöf » 2017-07-31/13:52

Jag har hyrt två olika R 1200 RT i norra Portugal respektive Andalusien, en vecka vardera, och med dem var det i alla fall inga problem. Inte heller tyckte jag, att något kändes rackligt - men de var också nästan nya hojar.
Kompisen köpte Beviks demohoj i höstas, och han har veterligen inte haft några bekymmer ännu. Då bör han vara uppe i åtminstone 700 mil, eftersom vi gjorde en 120-milarunda under Kristi himmelsfärd, och han dessutom körde hela vägen Linköping - Arjeplog och åter. Resan dit gick via norska Kystriksvegen, så de tog inte det kortaste alternativet. Och det har blivit fler vändor för hans del.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17104
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping


Återgå till R boxermodeller

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst