Bara en tanke! Börjar klockan att gå (visa tid) när du väl startat cykeln? Om inte, är det nog fel på klockan!
Sedan beror det väl på
vilket batteri du köpte för två år sen! Det är ju vissa skillnader på ett lågprisbatteri och ett premiumbatteri.
Läste också någonstans på samma forum att om spänningen till elektroniken/displayen gör en momentan
dykning under 9,2 volt, så nollställs klockan.
När du trycker på startknappen så är ju belastningen på batteriet allra störst precis när startmotorn ska
börja rotera (bråkdelar av sekunden). När belastningen/strömmen är som störst blir spänningen som lägst!
När den väl börjat snurra så blir belastningen lite mindre...så pass att motorn startar.
Jag skulle parallellkoppla från ett bilbatteri m.h.a. startkablar och provstarta några gånger. Om klockan
inte nollställs då, så betyder det att batteriet nog är på upphällningen.
Å andra sidan...om det bara är digitalklockans nollställning som enda symtom, skulle du kunna ignorera
detta tills det visar sig "på annat sätt" om batteriet är dåligt!