Slutväxel R1200GSA-07

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Slutväxel R1200GSA-07

Inläggav zuxxezz » 2017-10-16/20:25

Växeln gav upp i Augusti, det "knarrade" om den när jag rullar hojen avslagen samt att hjulet glappade ca 3-5 millimeter när jag bröt hjulet 12-06. Har lämnat den för renovering till en bilmeck som har rivit den och bytt alla lager etc...! Har fungerat perfekt nu i ca 30 mil.
Idag efter jobbet så började den "knarrar lite lätt när jag rullade in den i garaget, bröt hjulet i sidled och det rör sig ca 0.5 millimeter i sidled. Vad tror ni? Har mecken misslyckats med sitt jobb? Är det normalt med ljud från växeln vid rull? Jag har fyllt på med Motuls växellådsolja med rätt W.
Vänligen Pär
Användarvisningsbild
zuxxezz
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 2017-10-16/20:11

Re: Slutväxel R1200GSA-07

Inläggav CG Arvidsson » 2017-10-17/19:33

En slutväxel ska absolut inte lagas av någon som inte har utbildning/erfarenhet av densamma. Mitt råd är att lämna in den hos Kenneths MC-service i Göteborg. De har dom rätta verktygen och kunskapen. Har själv haft en gammal slutväxel hos dom.
Användarvisningsbild
CG Arvidsson
 
Inlägg: 1549
Blev medlem: 1987-04-23/01:00


Återgå till R boxermodeller

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst