1150RT, korta av centralstödet, hur?

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

1150RT, korta av centralstödet, hur?

Inläggav yak52 » 2017-11-15/23:39

Hej?

För några år sedan beställde jag nya måttanpassade stötdämpare till min R1150RT, för att få den sänkt ca 3 cm. En hel del kåpor att plocka bort, men sedan var det hyfsat enkelt att byta dämparna.

Och det funkade, hojen blev så pass lägre att jag nu når ner till marken med hälarna i, trots mina korta ben.

Men sedan dess är det väldigt svårt att få upp den på centralstödet, och när den väl är uppe, står den tokhögt och riskerar ibland att åka ner.

Centralstödet skulle behöva kapas ca 3 cm, och det skulle ju gå, men då kommer pinnen man trampar på precis under fästet för fotpinnen, som då sitter ivägen när stödet ska fällas upp.

Jag vill komma ihåg att jag såg någon som hade lyckats lösa detta, men jag kommer inte ihåg var. Är det någon på det här forumet som har kortat ett centralstöd, och sedan fått det att fungera?

Tacksam för tips! (Och jag kan så klart även betala för att få hjälp med detta).

/Martin
yak52
 
Inlägg: 9
Blev medlem: 2011-09-15/21:06

Återgå till R boxermodeller

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst