Hjälp Sidostödet...

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Hjälp Sidostödet...

Inläggav besan3 » 2018-02-14/20:39

Hej
Jag skulle behöva hjälp att sätta tillbaka sidostödet av någon mek-kunnig när det blir åkväder igen. Jag finns i närheten av Stockholm. Kanske höja tomgången också. BMW R1150RT - 03. Någon som känner sig sysslolös framöver?
besan3
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 2017-06-06/18:46

Re: Hjälp Sidostödet...

Inläggav Håkan » 2018-02-16/08:13

besan3 skrev:Hej
Kanske höja tomgången också. BMW R1150RT - 03.

Hej.
Att höja tomgången på en insprutningsmotor, är inte nåt som låter sig göras så enkelt...
Bränsleinblandningen, på tomgång och övriga varvtal, sköts av motorns elektroniska styrsystem på en insprutningsmotor, och motorer med insprutning har BMW´s boxermodeller haft sedan 1993.

Däremot en komplett service med ventiljustering, kontroll och synkronisering av spjällhus osv. brukar göra att motorn går silkeslent. ;)
mvh
Håkan Runfeldt
Lådö, straxt utanför Enköping
Ombud Classic sektionen
Användarvisningsbild
Håkan
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 1985-08-01/01:00
Ort: Lådö

Re: Hjälp Sidostödet...

Inläggav besan3 » 2018-02-17/18:32

Hej Håkan!
Tack för svaret. Den är servad förra året och jag har kört 600 mil så servicen kanske kan anstå till nästa år innan besiktning. Det jag i första hand behöver hjälp med är att sätta tillbaka sidostödet om någon känner för att hjälpa mig. Ersättning utgår givetvis.
besan3
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 2017-06-06/18:46


Återgå till R boxermodeller

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst