Köper en GS/A, naturligtvis .Peter Nordlund skrev:Som jag förstår det så finns bara 2018 års vario väskor för denna, jag gillar inte dom speciellt utan skulle hellre ha metallådor som öppna uppåt, vad gör man då, hoppar över original och köper annan stans?
Förstår inte varför du vill byta, hojen är ju knappt använd. Min gick 7 500 mil innan jag skrotade den, och hade det inte varit för olyckan, hade jag fortsatt köra den.Peter Nordlund skrev:funderar på finansiering och om det är värt det.
Peter Nordlund skrev:Jäkligt intressant påpekanden! jag har antagit att GSA är för hög för mig och onödigt tung men jag skall nog provsitta en ändå.
En kollega till mig (som f ö skall iväg till Marocko nu i slutet på April) är ungefär lika hög över havet som dig, och han kör en GS/A -16.Peter Nordlund skrev:Jäkligt intressant påpekanden! jag har antagit att GSA är för hög för mig och onödigt tung men jag skall nog provsitta en ändå.
Peter Nordlund skrev:@BrooklynS
Jäkligt intressant påpekanden! jag har antagit att GSA är för hög för mig och onödigt tung men jag skall nog provsitta en ändå!
Intressant det där med GPS skall grunna på det, att den är SÅ bra i interfacet är just en sådan fråga som är bra att veta.
En GSA är ju en kostnadsfråga också.
Mycket bra info för mig tack!
Magne skrev:Själv bytte jag upp mig från 1200GS från 2010 till 1200GSA förra året. Är 177 lång och når ned fint. GSA erbjuder oxå bättre skydd mot väder och vind.
Det första jag gjorde var att köpa till Mudsling för att minska stänk från bakhjulet. Har även bytt vindrutan till en från Puig, så nu kan jag åka med visiret öppet även i motorvägshastighet.
Den integrerade navigatorn som du styr med hjulet på vänsterhand är suverän. När det gäller Mapsource gäller att öva så lär du dig att skapa rutter som tar dig till fantastiska ställen.
En funktion du kommer uppskatta är farthållaren!
Lycka till, vi ses på nån tur med klubben
Peter Nordlund skrev:@BrooklynS
Jäkligt intressant påpekanden! jag har antagit att GSA är för hög för mig och onödigt tung men jag skall nog provsitta en ändå!
Intressant det där med GPS skall grunna på det, att den är SÅ bra i interfacet är just en sådan fråga som är bra att veta.
En GSA är ju en kostnadsfråga också.
Mycket bra info för mig tack!
Det är just det där med det ekonomiska som jag funderar på, det är ju känsla att köpa hoj men det finns ju gränser, så nej jag har inte bestämt mig!
Att jag funderar på att byta har inget med milen att göra, mer med att en 2011 och 2018 är ganska stor skillnad i teknik och finesser?
Skulle tro att om detta blir av är det sista gången det blir en ny mc.
.BrooklynS skrev:Det finns eftermarknadsväskor som är betydligt rejälare än BMW-s original
Det är viktigt att du provkör både GS och GSA då de upplevs helt olika på vägen. Välj en kurvig sträcka som du kör med båda modellerna.
Peter Nordlund skrev:Fråga/Åsikt: Larm?
Jag har larm på min 2011 och tyckte det lät kanonbra när jag köpte den ny, nu 7 år senare ser jag det som en helt onödig sak får hur jag använder cykeln.
Det har jag också ett, som dessutom är till salu (Peter) .Odd Arne Kjørstad skrev: Jeg har isteden, siden 2011 hatt ABUS Detecto skivlås med rörelsesdetektor og larm.
Odd Arne Kjørstad skrev:Jeg har nå bestilt en ny GSA med all utrustning forutom alarm.
Jeg har isteden, siden 2011 hatt ABUS Detecto skivlås med rörelsesdetektor og larm. Og det vil jeg fortsette med. Det er ikke noe krav i forsikringen om mer lås, men en ekstra lås kan aldri skade, og den har larm, uten å tappe batteriene.
Håkan skrev:Alu-väskor, (och allt annat man kan tänka sig ur tillbehörskatalogen) bakar man i priset när man köper en ny hoj.
Prisförhandling kallas det för.
Hade en lång (mycket lång) lista ur tillbehörskatalogen, som jag presenterade vid kontraktskrivning.
Fick allt, utom ALU-väskorna, dom fick jag 25% rabatt på.
Tackar för denna information, Magnus . Utifall det skulle bli aktuellt med ett nyinförskaffade (i en avlägsen framtid), återkomer jag med ett PM i ärendet för att om inte få hjälp på plats, så kanske några handfasta råd .Magnus Brobeck skrev:Tack så mycket för de handfasta tipsen i prutning och förhandling. Efter 30 år som professionell kontraktsförhandlare, varav 8 år i mellanöstern där man uppfann bazarer och matthandel, så lär man sig hela tiden nytt - prisförhandling, jo jag tackar.
När du nöjer dig med 25% så inser jag vilken ond människa jag är.
Med vänlig hälsning, Magnus
Thomas Stadin skrev:Odd Arne Kjørstad skrev:Jeg har nå bestilt en ny GSA med all utrustning forutom alarm.
Jeg har isteden, siden 2011 hatt ABUS Detecto skivlås med rörelsesdetektor og larm. Og det vil jeg fortsette med. Det er ikke noe krav i forsikringen om mer lås, men en ekstra lås kan aldri skade, og den har larm, uten å tappe batteriene.
Min GS -16 har larm (och Keyless) och batteriet har aldrig blivit urladdat.
Jag vet inte hur mycket ström larm eller Keyless tar, men det verkar inte vara många mA.
Hade larm på min hoj, och det var aldrig några problem när jag var ute i Europa under tre månader, när jag var i Marocko senast, eller någon annan gång, så ur min synvinkel är det ett icke-problem. (Men jag har fortfarande kvar skivbromslåset med inbyggt larm, Peter. Special prize for you, you're my friend ).Peter Nordlund skrev:Thomas Stadin skrev:Odd Arne Kjørstad skrev:Jeg har nå bestilt en ny GSA med all utrustning forutom alarm.
Jeg har isteden, siden 2011 hatt ABUS Detecto skivlås med rörelsesdetektor og larm. Og det vil jeg fortsette med. Det er ikke noe krav i forsikringen om mer lås, men en ekstra lås kan aldri skade, og den har larm, uten å tappe batteriene.
Min GS -16 har larm (och Keyless) och batteriet har aldrig blivit urladdat.
Jag vet inte hur mycket ström larm eller Keyless tar, men det verkar inte vara många mA.
Thomas, jag kan mycket väl ha missförstått hur larmet fungerar på min, och/eller så har det förbättrats, möjligen.
Använder du det regelbundet?
Jag har inget alls emot larm som sådant ( i bil tex är det ju kanon) och om det nu är så att om jag står en natt utomhus vid ett hotell tex och det funkar utan problem så är det ju ett givet köp.
Max Mad skrev:Jag vet, vad är att göra !? .Peter Nordlund skrev:@Max Mad du är en fin människa du
Vem ?Kovlingen skrev:Max Mad skrev:Jag vet, vad är att göra !? .Peter Nordlund skrev:@Max Mad du är en fin människa du
Lösryckt svar :
Typiskt Göteborgare . Mycket sjävförtroende å nå jäk--r på å snacka
Kovlingen skrev:Max Mad skrev:Jag vet, vad är att göra !? .Peter Nordlund skrev:@Max Mad du är en fin människa du
Lösryckt svar :
Typiskt Göteborgare . Mycket sjävförtroende å nå jäk--r på å snacka
Peter Nordlund skrev:Har jäkligt svårt att hitta en begriplig websida för bmw tillbehör, eller så letar jag bara dåligt men denna väska är den jag gissar det kan vara?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst