Styrhöjare R1200R LC

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Styrhöjare R1200R LC

Inläggav mumkas » 2019-02-12/18:01

God kväll,

Är det någon som har erfarenhet av styrhöjare till R1200R LC? Jag har HP justerbara fotpinnar med reglage och fotpinnarna i mittenläget, samt den höga sportsadeln från BMW. Känner att jag fått till en benvinkel som passar en mogen man och trivs superbra med sadeln. Tyvärr har arrangemanget blivit lite väl framåtlutat som resultat och jag är inte så avslappnad i armarna när jag kör som jag önskar. Har ett par 25 mm styrhöjare från Wunderlich som höjer styret i samma riktning som det sitter, alltså inte ytterligare bakåt.

Någon som testat dem och var det då nödvändigt att dra om slangen till kopplingen? Wunderlich rekommenderar detta och den känns som att den kan vara lite på gränsen i längd. Är mest lite bekymrad att jag håller på att bygga om min R till något slutar med att man kör bakåtlutat, vilket gud förbjude. Det är väl bara att testa, men tar gärna emot de erfarenheter som kan finnas.

/Janne
/Janne
R1200R -17
mumkas
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 2011-08-17/00:18
Ort: Lidingö

Re: Styrhöjare R1200R LC

Inläggav mumkas » 2019-02-23/15:13

Hejsan,

Jag svarar mig själv nu och som info till forumet. Monterade styrhöjarna idag och vid större styrutslag åt höger, typ halvvägs mot stoppet, drar det i kopplingsslangen. Inte som en fiolsträng, men med framhjulet i luften dras framgaffeln tillbaka lite från fullt höger. Så vid körning är längden på slangen tillräcklig, det är bara när man baxar och parkerar det är ett bekymmer. Bromsslangen och kablar har tillräcklig längd vid fulla styrutslag.

Känner ingen ängslan för att köra med hojen som det är nu, men kanske att jag fixar till det efter att ha bestämt mig om det blev bättre för mig att höja styret och låta höjarna vara kvar. När jag torrbryter på hojen känns körställningen betydligt bättre än innan. Inte så konstigt kanske, då sportsadeln är betydligt högre än normalsadeln. Får se hur det känns på vägen imorgon då det blir premiär och jag kör hem hojen från vinteridet! :D
/Janne
R1200R -17
mumkas
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 2011-08-17/00:18
Ort: Lidingö


Återgå till R boxermodeller

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst