Fotpinnar / Sadel 1150GS

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Fotpinnar / Sadel 1150GS

Inläggav Andreas.P » 2019-02-26/05:06

Hej,

Inför årets säsong tänkte jag få till en lite bättre körställning.
Jag är 1.90 lång och är inne på att sänka fotpinnarna och höja sadeln lite grann.

Har sökt efter justerbara eller lägre fotpinnar men inte hittat några till min 1150GS utan bara till nyare modeller.

Har någon tips på var jag kan hitta sådana?
Alternativt att man kan göra något själv.

Eftermarknadssadlarna ligger på runt 5000:- vilket jag tycker är alldeles för mycket.
Sadeln (arna) tänkte jag istället lämna in hos den lokala sadelmakaren och se om han kan få upp höjden lite, samtidigt som han klär om den (dem).

Mvh
Andreas
Andreas.P
 
Inlägg: 38
Blev medlem: 2018-03-15/21:48
Ort: Hudiksvall

Re: Fotpinnar / Sadel 1150GS

Inläggav Afriis » 2020-10-20/13:19

Hur gick det med ditt letande?

Jag är mitt i samma funderingar, sänka fotpinnar och eventuellt höja sadel. Jag är 193 men har långa ben för min längd så jag sitter som på en Vespa på min 1150 GS. Blir trött i sittben och korsrygg efter knappt timmen.
Hittar jag inte en vettig lösning så får det bli nån annan hoj med bättre körställning.

Ska provköra 1200 GS för att se om den har fotpinnarna bättre placerade.

Hälsningar,
Anders F
Afriis
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 2019-08-17/11:12


Återgå till R boxermodeller

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron