ABS-Lampa R1200R -07

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

ABS-Lampa R1200R -07

Inläggav oobum » 2019-05-02/08:19

Så, ABS-lampan lös efter att skönheten blev uttagen efter vintern.

Batteriet var helt dött efter vinterförvaringen. Så efter många tips så bytte jag till ett nytt och fräscht batteri från Yusa.
https://www.mc-boden.se/mc-batterier/sl ... r-ytx14-bs

Provmätt och allt i butiken, så det var det inget fel på.
Hojen hoppar igång mycket kvickare, men ABS-lampan lyser fortfarande.

Här känner jag att mina kunskaper stannar, åker till L-N Motorservice i Alvik. Han kan tyvärr inte "djupkolla" felkoderna pga fel utrustning.

Det han får fram är dels en sparad felkod ang dålig batterispänning. Men den är borta nu iom batteribytet.

Det som han får fram är;
"Motor Pump Supply"

Och sedan är spänningen fram till ABS-enheten bara 1.4 V.

SÅ.. Verkstad nästa som gäller?
Lindgrens har jag hört mycket gott om, och de var mer än trevliga på telefon, och öppna för att skicka abs-aggregatet för renovering om det var det som fallerade.
Men sthlm-avesta är en liten utflykt.
oobum
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 2018-06-12/08:26

Re: ABS-Lampa R1200R -07

Inläggav Håkan » 2019-05-02/13:51

Hej.
Hör efter med denna firma: https://www.bqe.se/
mvh
Håkan Runfeldt
Lådö, straxt utanför Enköping
Ombud Classic sektionen
Användarvisningsbild
Håkan
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 1985-08-01/01:00
Ort: Lådö

Re: ABS-Lampa R1200R -07

Inläggav oobum » 2019-06-20/07:12

Så!

Det var ABS-enheten som var paj.

Och eftersom jag inte har något garage eller plats att stå, och känner att demontage av en ABS-enhet där alla bromsrör går in.. det är lite över min nivå så hörde jag mig för vad det skulle kosta

Närmaste verkstaden sa "minst 18 000" landar det på.

Åkte faktiskt från Tokholm till Avesta och Lundgrens Motor.
De bytte till en renoverad enhet från BQE och Voila! 7000:- senare så är min hoj som ny igen!

Lundgrens var förövrigt väldigt bra att ha att göra med!
oobum
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 2018-06-12/08:26

Re: ABS-Lampa R1200R -07

Inläggav Thomas BT » 2019-08-19/19:01

Hallå, nu är det min tur verkar det som... har en 1200R -08

Skulle ta hojen på tur igår eftermiddag. ABS-triangeln blinkade som den brukade vid uppstart men övergick sedan till fast sken och nu saknar jag just ABS. Spelar ingen roll om jag startar om och spänningen är uppmätt OK (dippar till strax under 11V när jag drar igång motorn). Ditt problem verkar skrämmande likt det jag nu har att vänta mig, byta ABS-enhet.

Tar Lundgrens i Avesta hem själva från BQE eller hur löste ni det? Tänkte ringa dem imorgon. Har en tvåtimmarsresa från 08-land själv.
-----------------
R1200R -08
Användarvisningsbild
Thomas BT
 
Inlägg: 52
Blev medlem: 2013-06-26/20:41


Återgå till R boxermodeller

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst