Har bytt olja och filter på samma sätt som jag gjort tidigare. Vid första turen lyser oljelampan efter nån timmes körning. Kollar nivån och den är vid pricken. Startar igen och kör vidare utan att den tänds igen. Innan nästa tur fyller jag på olja så den är i överkant med glaset. Vid dagens tur tänds lampan redan efter 15 minuters körning. Kollar oljenivån igen. Den är vid pricken igen (dock varm nu såklart). Startar igen och kör flera timmar utan att den tänds igen på hela turen.
Läste någon som skrev att oljan i den övre 3/4-delen av fönstret förbrukas mycket fortare så att det knappt är lönt att fylla ända upp i fönstret. Beror den tända oljelampan på att trycket sjunker väldigt fort från fullt till halvfullt tro?
Hade givaren flippat fram o tillbaka hela tiden hade jag misstänkt fel i den, men nu har den nån sorts konsekvens.
Om oljepumpen är kass så hade det väl inneburit upprepade problem också. Kan jag bara köra på och vara glad så länge jag har koll på oljenivån?
Oljan är en 10W40 Motul delsyntet.