Vill se om jag tänker rätt.
Var ute och nötte landsväg igårkväll. Vid ett tillfälle kom jag till en lång raka med god sikt och inte en själ i närheten. Och jag bestämde mig för att testa hur den drar. Gasade på och låg på fullgas ett tag (gick fortare än 100 men ingen risk att göra ghostrider avis). Efter ett runt en halv minut släppte jag av och lugnade ner mig till en mer resonlig hastighet då började hojjen gå riktigt dåligt nästan som om gasen fastnade i halvöppet läge.
kändes som den gick bra på under halvgas men så fort jag behövde gasa mer så hände inget. Efter jag lugnat ned mig avsevärt ett tag och kört straxt under 100 på 6an så gick den bättre men hadde fortfarande inte tillgång till fullgas. Sedan kom jag fram och lät hojjen stå i typ 2 timmar jag hemmåt. Då hadde jag till en början 80-90% gas som max. Jag tankade den full och slog i en flaska spridarrengöring och körde hemmåt i ett mycket lugnt tempo. Efter det kändes det som han tvekade mindre och gick bättre.
Jag misstänker att silen i tanken satt igen sig och att soppapumpen överhettade när jag låg på hårt. En del av den misstanken kommer även från att jag hadde bort tanklocket för ett tag sedan och noterade att det var ganska mycker gräfs mellan tanklock och tanken och gjorde en mental notis om att tömma tanken och byta filter i vinter.
tempen på hojjen översteg inte 5 pinnar någon gång under denna tid
Så då tänkte jag höra
nr1 låter min teori logisk
nr2 Jag åker på två veckors hojjsemester i finland nästa vecka om jag inte får tag i mekaniker som kan hjälpa mig byta pump vågar jag åka? Jag brukar vara våghalsig med sådant men om detta är en tecken på att pumpen kommer dö när som känns det inte värt risken.