Paraleverlager

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Paraleverlager

Inläggav Nisse Eriksson » 2019-08-09/09:35

Min R1200GSA -11 är precis uppe i 4000 mil och jag kände på bakhjulet och märkte då att paraleverlagret glappade en smula, det som sitter närmast hjulet. Kände på hjulet både kl 6 + 12 samt 3 + 9 men det var bara vid 6 + 12 som man kände något och när jag ruckade på hjulet från höger sida och kände på paraleverlagret (det närmast hjulet) så märkte jag att det var där det rörde sig. Om jag förstått det rätt så är det inget som man spänner utan man byter lagret? Tänker att det kanske är bäst att byta båda dessa så det är fräscht men tar tacksamt emot tips kring detta.
Nisse Eriksson
 
Inlägg: 37
Blev medlem: 2018-09-24/11:39

Re: Paraleverlager

Inläggav CG Arvidsson » 2019-08-09/19:44

Jag skulle nog åkt till en kompetent verkstad först och visat upp problemet. Det kan ju vara så illa att lagersätena i kardanhuset börjat glappa. Nu har jag inte bilden framför mig, men helt klart ska där inte vara något glapp.
Användarvisningsbild
CG Arvidsson
 
Inlägg: 1549
Blev medlem: 1987-04-23/01:00

Re: Paraleverlager

Inläggav landgren » 2019-11-21/17:52

Hej. Bytte lagren på min r1100rt vid renovering. Koniska läger man spänner in till rätt glapp.
landgren
 
Inlägg: 14
Blev medlem: 2018-08-30/12:40


Återgå till R boxermodeller

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst