Häpp.
Bedrövligt att behöva rapportera att min R1200RS-17 inte längre är felfri.
Efter en tur med full packning tor Nordkapp så försökte jag ställa om D-ESA:n från förare med packning till enbart förare.
Valet accepterades dock inte. Det blinkade bara på skärmen, och återställdes sedan till förare med packning.
Misstänkte att något var fel med D-ESA.
Inget läckage, inget löst. Allt såg bra ut exteriört.
Efter ett besök på verkstaden konstaterades att D-ESA:n "satt" sig.
Ett brott på fjäderstången.
Fabriksgarantin hade naturligtvis precis gått ut (juni 2019).
Kostnad ny D-ESA exkl. arbete: 23000 Kr
Shit happens.
2,5 felfria år blev det trots allt.
Troligen en dålig fjällväg för mycket.
Fick ett trevligt besked i dag att försäkringsbolaget tar kostnaden.
Fixas nästa vecka (ca en timmes arbete).
Så pågar och töser, nu vet ni vad som väntar er om ni plötsligt upptäcker att det inte längre går att ställa in önskad fjädring på er hoj
Se till att ha fabriksgaranti, eller ett jäkligt bra försäkringsbolag.