ABS fel, relä klickar

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

ABS fel, relä klickar

Inläggav picasso » 2019-09-07/12:28

patienten är: bmw r1150r rockster 2004 med servo-ABS

problemet började med volt regulator fel, batteriet laddades med spänning som var alldeles för hög.
Jag bytte volt regulator och ville avlufta bromsarna (för att demontera alternator tog jag bort ABS-modul). Avluftning gick bra under den delen utan tändning, mellan bromsvätskebehållare och ABS-modulen. Då var det dags att avlufta mellan modulen och bromsöket, med tändning på.

Men då kom ingen ljud från modulen som vanligt utan bara ABS relä klickade hela tiden, samt blinkade ABS lampan.

Första tanken var att batteriet var slut, men det hjälpte inte även när jag fullladdade batteriet. Och det går att starta hojen så jag antar att batteriet är OK.

Jag kollade även på alla el-kopplingar men såg ingenting konstigt.
Användarvisningsbild
picasso
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 2019-06-10/16:31

Re: ABS fel, relä klickar

Inläggav picasso » 2019-09-07/13:23

OK, jag har just fixat problemet

en av pinnar under den stora kontakten på ABS-modulen var böjd och gick inte i kontakten. jag vet inte hur det kunde ha hänt, men så var det.
Servo-ABS funkar igen.

Den här tråden kan raderas, men jag tänkte att ni, som har läst den vill kanske få veta var var det för fel.
Användarvisningsbild
picasso
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 2019-06-10/16:31

Re: ABS fel, relä klickar

Inläggav BrooklynS » 2019-09-07/14:42

Absolut, här raderar vi inga nyttiga trådar!


DO D1
(R100RS-78, R1100RS-00, R1200ST -05)
R1200GSA-15
R1200GSA-15
2xF800S-07
IBA #78874 - SMC instruktör+grus+guide
Användarvisningsbild
BrooklynS
 
Inlägg: 3712
Blev medlem: 2013-11-26/21:36
Ort: Luleå


Återgå till R boxermodeller

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst