Svinglager

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Svinglager

Inläggav Ecklesiastik » 2020-03-06/22:41

Plockade ned slutväxeln och insåg snabbt att lagret dom koniska lagren som sitter mellan svingen och slutväxeln var tvärslut. Överväger att beställa ett ombyggnadskitt med smörjniplar från motoworks men funderar på om någon testat?

https://www.motorworks.co.uk/vlive/Shop ... rch=SEARCH
2004 Suzuki DRZ400S
1994 BMW K1100LT SE
Användarvisningsbild
Ecklesiastik
 
Inlägg: 687
Blev medlem: 2019-07-03/07:18
Ort: Norrköping

Re: Svinglager

Inläggav hpngs1000 » 2020-03-07/09:08

Hej!
Jag har monterat dessa smörjbara lager/bussningar i sammanlagt tre motorcyklar nu under hösten/vintern. Montaget var enkelt, delarna har mycket hög kvalitet och inger förtroende. Lagerna har funnits en längre tid och de första "generationerna" lämnade tydligen en del i övrigt att önska. Bakgrundsforskade innan jag bestämde mig för att prova och fann inga eller få negativa kommentarer om dagens utförande. Jag har varit i kontakt med en BMW-åkare i Australien som kört dryga 10.000 mil helt utan problem!

Hittills har jag av naturliga skäl inte hunnit åka särskilt långt för att ha någon definitiv uppfattning men de första 30 milen har inte avslöjat något negativt.
Mr MR / HPNGS1000 / Matz Rosenquist
HPN,HP2 E,G/S P-D,GS Basic,HP(n),K1100RS
Användarvisningsbild
hpngs1000
 
Inlägg: 303
Blev medlem: 1987-01-01/01:00

Re: Svinglager

Inläggav Håkan » 2020-03-07/09:40

Jag tror att de där är bra. :)
Men, nästan vad som helst är bättre än den undermåliga konstruktionen på den första paralever-generationen... :o
Nu har jag ingen sån MC, men jag skulle inte tveka att montera om jag hade en. :D
Man ska nog inte glömma att smörja. :roll:
mvh
Håkan Runfeldt
Lådö, straxt utanför Enköping
Ombud Classic sektionen
Användarvisningsbild
Håkan
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 1985-08-01/01:00
Ort: Lådö

Re: Svinglager

Inläggav Ecklesiastik » 2020-04-22/12:42

Installerat och klart nu i runt 100 mil. So far so good. Ska dock köpa nya smörjnipplar då dom i mässing som kom med lagrena var av minst sagt tvivelaktig kvalite då ena gick av vid vid gängan under första påfyllningen av fett. Gillade verkligen dom täckskruvar som kom med lagren.
2004 Suzuki DRZ400S
1994 BMW K1100LT SE
Användarvisningsbild
Ecklesiastik
 
Inlägg: 687
Blev medlem: 2019-07-03/07:18
Ort: Norrköping


Återgå till R boxermodeller

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 1 gäst