Roger Gross skrev:Kampanjer från BREMBO! Flera mctillverkare använder bromspumpar från BREMBO som nu har kvalitetsproblem. Modifiering sker som teknisk kampanj. Sak samma med vissa BREMBO bromsklotsar som ska bytas p g a kvalitetsproblem.
Undrar vad vår käre Kovlingen säger om detta
Mvh,
Roger G
Bror Gårdelöf skrev:Har ingen aning. Jag lämnar det till yrkesfolk i samband med övrig service.
BrooklynS skrev:Ett ytterligare exempel på när billigare konstruktioner avspeglar sig i högre kostnader för användaren.
Sailor skrev:Roger Gross skrev:Kampanjer från BREMBO! Flera mctillverkare använder bromspumpar från BREMBO som nu har kvalitetsproblem. Modifiering sker som teknisk kampanj. Sak samma med vissa BREMBO bromsklotsar som ska bytas p g a kvalitetsproblem.
Undrar vad vår käre Kovlingen säger om detta
Mvh,
Roger G
Man skall nog inte vara för högljudd och prata om återkalleser då man försvarar BMW.
Bromsrör, framgafflar x 2, batterier, knappsatser mm, dessa är saker som jag personligen har erfarenhet av BMW.
Sen tillkommer ju motorer, fälgar,slutväxlar, stötdämpare och Hayes ok som andra har drabbats av, dessutom vet jag fertal GS -18 som fått kamaxlar bytta pga av att det icke var härdat korrekt
Magnus Brobeck skrev:BrooklynS skrev:Ett ytterligare exempel på när billigare konstruktioner avspeglar sig i högre kostnader för användaren.
Är det samma regel som skall appliceras på BMWs servobromsar vs generationen efter?
Med vänlig hälsning, Magnus
Roger Gross skrev:"oftast bara ekonomiska skäl..."
Vi som ska betala grejerna tycker det är alldeles utmärkt att man som tillverkare har koll på kostnaderna...
//Roger G
BrooklynS skrev:Roger Gross skrev:"oftast bara ekonomiska skäl..."
Vi som ska betala grejerna tycker det är alldeles utmärkt att man som tillverkare har koll på kostnaderna...
//Roger G
...särskilt när man får tillbaka kostnaderna med råge i form av dyrare service pga ökad arbetstid. Inte som belöning i sänkt pris på hojen.
Nä, det får vara någon måtta med det lite enögda hyllandet av allting som förknippas med märket. Det som BMW är bra på är att sköta återkallelser osv så att kunden blir nöjd. Detta i kombination med att egenskaperna totalt sett är mycket bra - eller som du Roger troligen skulle säga: ÖVERLÄGSNA - gör att väldigt många väljer BMW igen när det är dags att byta hoj. Troligen jag med.
Men det betyder inte att allting alltid är perfekt eller att man skall låta bli att ge befogad kritik.
Roger Gross skrev: Så tycker jag,
Måns Ulveståhl skrev:...
Sedan är BMW-klubben inte bara BMW.
Det handlar även om gemenskap och vänskap.
Med vänner och bekanta diskuteras många ting, vilket även forumet påvisar.
Roger Gross skrev:
Ett märkesforum är i min värld ett forum med syftet att öka trivseln med att utöva hobbyn med det aktuella mötet. Att då hela tiden föra fram kritik gör inget bättre - speciellt som att kritiken oftast är oprecis.
Kanske lämpligt att du som moderator ihop med webmaster klargör hur ni vill ha forumet. Enklare då för då är det "take it or leave it".
Så tycker jag,
Roger G
BMW Motorrad has announced a non-compliance recall and stop sale for the K50, K51, K52, K67 and
K69. The recall is related to the front brake calipers in vehicles produced from 8/27/2018 up to
2/28/2020. An inspection process is now available, please see the attached Service Information for
details.
The affected VIN’s will now be marked with the recall campaign number 0000348500. The initial
campaign number "STOP340006" will be removed in the next 24hours. Vehicles can be released for sale
after performing the attached inspection and/or repair.
knutk skrev: Jeg er ikke motivert til å bytte ut mine supre Hayes med mindre gode Brembo.
Enn så lenge har verken min sykkel eller noen jeg kjenner opplevde problem med sine Hayes bremser, så det er ikke et problem for alle ...
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 1 gäst