Hej,
Känd firma... låter som TopJob... kostat mig mer än 50 000kr så här långt av liknande skäl, prova för mjukt sätesgods...
Rekommendationer jag sett gällande tidpunkt för ventilbyte är så lågt som 6000mil (!)... men ?...
Givetvis så sliter man inte dän felfria säten om allt man behöver göra är att byta ventiler och styrningar.
Fick lära mig av äldre på FMCK, 2-taktsolja, 1-2% varannan tankning eller så, och var 4-5:e 4-5% lacknafta (=Injector clean, STP inneåller ca 97-99% lacknafta). Blyersättning är väl helt ok att använda... finns åsikter om Kaliumet som används istället för bly...
Din fråga var om stötstångsröreläckage - läcker de gummina är det bara att byta; att prova att täta med silikon är akut nödlösning som inte kommer att hålla länge.
Tipset var att samtidigt passa på med lite annan service. Jag är rekommenderad att byta vevstakslageren på min R100RT med 16 000 mil på mätare - inte för att de ev., är slut, utan därför att jag ändock lätt kommer åt det när jag byter gummina på stötstängsrören. "Planerad service" så att säga -;)
Rekommenderar -varmt- att byta kamkjedjan nu när du ändock river i motorn - jag böt vid ca 10 000 på min R80 - det blev skillnad, inte som på min Suzuki GS850GN, men väl tillräckligt för att kännas att det verkligen var värt jobbet -:)
Minns inte vad BMW har för service intervall på kamkjedja, Suzukin hade ca 6000 mil och jag böt vid 8000 mil på den.
Ett hett tips är att överväga att byta kolvar till lättviktskolvarna; men de säljes inte av Siebenrock utan av
http://www.motoren-israel.de 338EU/par + kolvringar + frakt.