Startproblem r850r

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Startproblem r850r

Inläggav Peder Hansson » 2022-08-01/09:50

Har bytt koppling och nu då jag satt ihop allt igen går den inte starta. Det händer inget då jag trycker på startknappen. Har kollat batteriet, alla kablar och även kört med startmotorn genom att koppla dit ström.
Vet inte om startrelät är helt. Sensorn för sidostödet är urkopplat sedan tidigare.
Kan det vara startmotorn eller relät?
Har någon nått tips?
Peder Hansson
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 2022-07-24/23:05

Re: Startproblem r850r

Inläggav hailwood » 2022-08-03/08:09

Lite otydlig beskrivning, den går inte att starta men det verkar som att det exakta problemet är att startmotorn inte snurrar när du trycker på knappen?
Men startar hojen när du tvångskörde startmotorn? Låt säga att den gjorde det - då har du eliminerat startmotorn - för den snurrar ju runt.
Gå vidare till startrelät och ge det 12V på ingången (motsvarar kabeln från startknappen) - funkar det så gå vidare längs kablaget till startknappen - mata den med 12V på ingången från tändningslåset osv

Men om hojen inte startar när startmotorn snurrar så skulle jag börja leta efter problemet på väg från sidostödets kablage - något som klämts vid montering efter kopplingsbyte - sidostödets kontakt har väl funktionen att både döda motorn och hindra startmotorn att snurra
hailwood
 
Inlägg: 60
Blev medlem: 2018-08-23/19:36


Återgå till R boxermodeller

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 1 gäst