Wunderlich Marathon

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Wunderlich Marathon

Inläggav JMB » 2023-05-03/13:14

Funderar på en lite högre ruta och har kikat på Wunderlich Marathon, någon som provat denna på sin GS? Den kostar en slant så vore fint med lite input. Är 187 cm och kör med sadeln i det högre läget. Eller ska man hellre satsa på original rutan och en spoiler? Har även monterat stabiliseringssats.
BMW 800 GS Adventure -13
BMW K1300S -09 *Såld*
JMB
 
Inlägg: 13
Blev medlem: 2013-04-16/18:58

Re: Wunderlich Marathon

Inläggav Hova » 2023-05-03/21:35

Det finns flera gamla trådar som diskuterar olika rutor och spoilers. Använd sökfunktionen.
Har själv ingen erfarenhet av rutan ifråga, däremot monterade jag en liten ställbar spoiler för ett par år sedan. Det fungerar utmärkt för mig. Och det är ju en betydligt billigare lösning än en Wunderlichruta.
Sven Nylin
F650 -99
R1200GS -10
Användarvisningsbild
Hova
 
Inlägg: 122
Blev medlem: 2013-01-29/07:56

Re: Wunderlich Marathon

Inläggav Måns Ulveståhl » 2023-05-03/22:26

Det finns ingen universallösning.
Alla har sina önskningar, och kroppsliga förutsättningar.
Vissa önskar en ladugårdsdörr till vindruta för att skapa ett garanterat flödesfritt utrymme som utestänger omvärlden.
Andra önskar ett fortsatt flöde, eller ett ändrat flöde av kylande luft.
Det är bara att börja experimentera dig fram till vad som är bäst för dig personligen.

Själv slutade jag att experimentera då det blev dyrt att köpa olika slags vindrutor, och kom fram till att någon form av ovannämnda justerbara spoiler var det bästa och mest ekonomiska svaret.
R1250RS
Användarvisningsbild
Måns Ulveståhl
 
Inlägg: 3757
Blev medlem: 2016-07-27/18:46
Ort: Stockholm/Malmö


Återgå till R boxermodeller

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Mikael Hussner och 1 gäst