Problem med HEX ezCAn bus

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Problem med HEX ezCAn bus

Inläggav Påtvåhjul » 2023-05-04/19:57

Efter att ha fått tillbaks min 1250 GS från vinterförvaring och service så fungerar helt plötsligt inte mina dimljus. Jag har en ezCAN controller bus som inte är monterad av BMW, där dim- och halvljuset (uppenbarligen) sitter på samma ingång, så dom hänvisar till HEX appen och mixtra själv. Sagt och gjort, installerar HEX appen och pluggar in PCn i bus controllern, men hittar inget felmeddelande (annat än att batteriet är lite dåligt laddat - vilket inte dioden på C-TEC kontakten vittnar om - blinkar grönt). Jag har hört att man kan ställa olika sätt att stänga av och sätta på dimljusen (som jag anar går under namnet auxiliary lamps i HEX busen), men jag hittar inte detta heller. Någon som har några idéer, tankar eller erfarenheter från liknande situationer?
Användarvisningsbild
Påtvåhjul
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 2020-06-30/12:55

Re: Problem med HEX ezCAn bus

Inläggav Tommi Eklund » 2023-07-11/17:02

Hallå hoppas du har löst det hela, men om du inte har det kan jag berätta hur jag gjort på min R1200RT.
Inne i programmet till ezCan har jag lagt mina dimljus som Aux1 och jag har en liten el-fläkt till oljekylaren som jag lagt in som Aux2. Dimljusen på Aux1 startar jag genom att hålla Infoknappen nere i 7 sec då blinkar dimljusen till 2 ggr och sen ökar jag effekten med 10% för varje extra knapp tryckning på infoknappen. Aux2 måste jag hålla in kopplingen och trycka ner infoknappen 7sec sen ökar jag den effekten på motsvarande sätt som Aux1.
Man stänger av genom att hålla infoknappen intryckt ca 3sec (med koppling för Aux2.
Så gör jag. mvh Tommi
Tommi Eklund
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 2023-06-05/07:55

Re: Problem med HEX ezCAn bus

Inläggav hailwood » 2023-07-25/21:17

Du har väl manualen?? Annars finns den som pdf här https://www.hexezcan.com/wp-content/upl ... elease.pdf
börjar på 5.1 med BMW funktionalitet
hailwood
 
Inlägg: 60
Blev medlem: 2018-08-23/19:36


Återgå till R boxermodeller

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Jonas Carlsson och 1 gäst