Följande är egentligen onödigt att skriva, men jag delar med mig av en erfarenhet.
Efter första pausen vid årsträffens Medicintur, dök en symbol, som jag först inte kunde tolka, upp i displayen - och en gul varningstriangel. Hojen gick ungefär som vanligt på hyfsat slät asfalt i Uppsala. Efter kanske tio minuter insåg jag, att symbolen var en stötdämpare. Då hade jag också noterat, att information om stötdämparinställningen inte längre syntes i displayen. När vi kom ut ur Uppsala och upp i fart, noterade jag, att hojen kändes lite som en gammal italiensk sportmaskin - styvt fjädrad men inte stum.
Eftersom vi körde "dansk modell", hade jag tillfälle att stanna och kort stänga av motorn ett par gånger, men problemet kvarstod. Jag funderade på att bryta vid lunchen för ett akutbesök på Motorrad Center i Upplands Väsby - och såg ett möjligt behov av stötdämparbyte = inte billigt. Dessutom potentiellt surt, eftersom en långresa förestod.
När vi stannade för lunch, vred jag nyckeln hela vägen till styrlåset, tog ur den och väntade ett par minuter. Vred sedan på tändningen och si - problemet var borta och har därefter inte återkommit.
Jag tror, att jag råkade starta, innan hojens självtestprogram avslutats, och att detta orsakade något kaiko i elektroniken. Med motorn helt avstängd och nyckeln urtagen återställdes elektroniken.
Självklar slutsats är, att självtestet skall få ta sin tid. De fem sekunderna kan vara väl investerade.