Var finns graverat VIN nummer på R1100RS

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Var finns graverat VIN nummer på R1100RS

Inläggav Carl Johan Ström » 2024-03-08/16:37

Hej,

Fantastisk dag att åka hoj idag! Var på besiktningen med min R1100RS årsmodell 2000. Som vanligt inga problem med själva hojen, men denna gång lyckades inte besiktningsmannen hitta det graverade VIN-numret. Har inte haft detta problem på tidigare besiktningar.

Det finns en liten plåtskylt till höger nedanför styret med VIN-nummer. Det finns också VIN-nummer på nummerskylten i bak, men det skall också finnas graverat på ramen, eller möjligen motorn/växellådan. Rätt imponerad att två besiktningsmän på Carspect lade 45 minuter på att leta efter numret, dock utan resultat. Nu behöver jag lokalisera det och åka tillbaka och visa upp (ingen extra kostnad).

Är det någon som vet var numret kan sitta graverat? Jag har för avsikt att ta av tank inom kort -- kanske är det gömt därunder.

Vårlika hälsningar,
Carl Johan
Användarvisningsbild
Carl Johan Ström
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 2024-03-08/16:10
Ort: Lerum

Återgå till R boxermodeller

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Jonas Carlsson och 1 gäst