Thomas Weglert;10595 skrev:Vågar man tänka tanken nu att gå ifrån motorsågsmodellen att
tanka soppa och olja samtidigt:confused:
God middag
Thomas Weglert
boxter;10613 skrev:Jag har kört 500 mil med min nya GSA sen den 5:e mars och servat vid 100 mil... har fått "Oil OK" hela tiden! Inte fyllt på en droppe....
Thomas Weglert;10595 skrev:Körde tidigare R1150 RT och mina två maskiner sög i sig stora mängder olja. Om jag mins rätt så var många överens
Men nu har jag kört över 200 mil med min R1200 GSA och inte en droppe olja fattas. Jag tror nästan inte det är sant.
Någon annan som har den erfarenheten att 1200-modellerna plötsligt blivit täta?
Vågar man tänka tanken nu att gå ifrån motorsågsmodellen att
tanka soppa och olja samtidigt:confused:
God middag
Thomas Weglert
Bjurte;10646 skrev:Min R1200ST drog en hel del olja de första 1000 milen. Men efter den servicen så har den knappt dragit en droppe.
/Björn
.Z.;10654 skrev:Någon som kan upplysa mig om hur mycket olja det skiljer från max på glaset till min (1200 GSA)? Tänkte fylla på en skvätt då nivån nu gått ngt nedanför mitten på glaset, hur mycket är lämpligt?
//Larsa
kave;10674 skrev:I stort sett omöjligt att svara på. I handboken står det att du aldrig skall fylla på mer än en dl per gång. Prova med det. Tänk också på att kolla oljan på exakt samma sätt varje gång, dvs varmkörd motor, lår den stå på sidostödet 15 minuter, sedan centralstödet i ett par minuter.
Thomas Weglert;10648 skrev:Vad görs på en tusenmilaservice för att en hoj ska sluta
dra olja. Verkar mystiskt.
Skedde byte av oljesort?
God eftermiddag
Thomas Weglert
Bjurte;10712 skrev:Ja, det var en annan sorts olja de första 1000 milen. Jag är inte så hemma på det där men jag har för mig att man bytte till en syntetisk olja efter den servicen.
/Björn
Bjurte;10712 skrev:Ja, det var en annan sorts olja de första 1000 milen. Jag är inte så hemma på det där men jag har för mig att man bytte till en syntetisk olja efter den servicen.
/Björn
boGSerad;11039 skrev:Ja, enligt instr.boken ska det stämma. De första 1000milen får inte köras på syntetolja. Först efter 1000milaservice får den typen av olja användas.
Josef;11828 skrev:Alla motorer förbränner olja. Alla motorer "läcker" ut både bränsle och förbränningsrester i oljan.
Din motor med ditt körsätt och den olja du kör med har tydligen en balans mellan tillfört och förbränt medan min "drar" ca en halv liter på 350mil.
Verkar helt normalt med tanke på att Jag kör mest bana, ibland laddar på rätt bra och använder mer motorbroms än de flesta.
StiffenStorm;13680 skrev:Har nu 40 mil kvar till min 1000 mila på min GSA -06. Oil OK, har inte fyllt i en droppe. På nivåglaset kan man se att nivån gått ner lite marginellt, uppskattningsvis 2,5 dl då den ligger på halv nu. Är klart nöjd med det då jag helst vill slippa spilla i olja mellan serviceintervallen. Som fd. japsåkare är man lite ovan det
Körde in min hoj rätt hårt. Tog det lite lungt de första milen bara för att se att allt lirade. Sedan gasade jag på och var mer rädd för att segdra än att gasa.
Går som en dröm nu. Men bankörning är ju inget jag sysslar med utan min mammut får vanlig utstå vanlig brukskörning men lite lek på grusvägar.
Har ingen aning om vad de spiller i för olja i min hoj nu, men jag förutsätter att de kan de där.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst