Dröm till verklighet

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Dröm till verklighet

Inläggav boGSerad » 2007-04-19/22:28

Jag är så glad just nu att jag bara kände att det var en påträngande nödvändighet att skriva och berätta om detta lyckorus.

På lördag (21/4-07) skall jag få äran att hämta ut en splinkens ny R1200GS. På hojen sitter vita blinkers, handtagsskydd och förstås kryssekerfälgar. Till färgen är den granitgrå, helfärgad.

Nu äntligen, efter alla dessa år av längtan och lusläsande av varenda test och provkörning av denna underbara motorcykel, så är det slutligen dags. Väntan har kommit till ända, efter alla dessa otaliga sömnlösa nätter då man suttit och "Googlat" dessa, nästan magiska, tecken r 1 2 0 0 g s: Nu äntligen, vid 20års ålder, blir dröm till verkliget.

Det är nu allt börjar, alla de resor och äventyr man hitintills bara kunnat drömma om. Det känns nästan som om själva livet liksom rullar igång nu.

Om allt bara går vägen nu, med körkort och dylikt, vilket det förhoppningsvis ska göra så väntar Norge i slutet på Juli. Jag och en resekamrat har planerat en resa där bla Geiranger, Bergen, Predikstolen samt Kjeragbolten kommer att vara några av delresemålen under färdens väg.

-"Underbart"

//En dröm?...väck mig inte! ;)
Användarvisningsbild
boGSerad
 
Inlägg: 65
Blev medlem: 2007-04-01/23:50

Inläggav .Z. » 2007-04-20/00:00

Ett stort grattis till dig & njut nu i fulla drag!!!

Blir så full i skratt men samtidigt lite beklämd över vissa arbetskamrater som nyttjar sina motorcyklar (ofta customcyklar) ungefär lika många mil på en säsong som jag kör på en månad, stackars satar tänker jag, dom har inte upplevt GS-himlen!!!!!!

Så ut & kör nu, lååååångt :)

//Larsa
.Z.
 
Inlägg: 267
Blev medlem: 2006-07-04/19:56

Inläggav Marie » 2007-04-20/01:06

boGSerad;10784 skrev:Jag är så glad just nu att jag bara kände att det var en påträngande nödvändighet att skriva och berätta om detta lyckorus.

På lördag (21/4-07) skall jag få äran att hämta ut en splinkens ny R1200GS. På hojen sitter vita blinkers, handtagsskydd och förstås kryssekerfälgar. Till färgen är den granitgrå, helfärgad.

Nu äntligen, efter alla dessa år av längtan och lusläsande av varenda test och provkörning av denna underbara motorcykel, så är det slutligen dags. Väntan har kommit till ända, efter alla dessa otaliga sömnlösa nätter då man suttit och "Googlat" dessa, nästan magiska, tecken r 1 2 0 0 g s: Nu äntligen, vid 20års ålder, blir dröm till verkliget.

Det är nu allt börjar, alla de resor och äventyr man hitintills bara kunnat drömma om. Det känns nästan som om själva livet liksom rullar igång nu.

Om allt bara går vägen nu, med körkort och dylikt, vilket det förhoppningsvis ska göra så väntar Norge i slutet på Juli. Jag och en resekamrat har planerat en resa där bla Geiranger, Bergen, Predikstolen samt Kjeragbolten kommer att vara några av delresemålen under färdens väg.

-"Underbart"

//En dröm?...väck mig inte! ;)


Ett stooooort [FONT="Comic Sans MS"][SIZE="6"][COLOR="Red"]GRATTIS ![/COLOR][/SIZE][/FONT]

.Z.;10789 skrev:Blir så full i skratt men samtidigt lite beklämd över vissa arbetskamrater som nyttjar sina motorcyklar (ofta customcyklar) ungefär lika många mil på en säsong som jag kör på en månad, stackars satar tänker jag, dom har inte upplevt GS-himlen!!!!!!


Ja, du Larsa, du har så rätt så! - frånsett en detalj....
Det behöver ju inte vara en BMW R1XXXGS. Det går lika bra med sellri, eller t.o.m. en gammal Yamaha ;)
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Jag är grymt avundsjuk!

Inläggav Thomas Weglert » 2007-04-20/07:44

boGSerad;10784 skrev:Jag är så glad just nu att jag bara kände att det var en påträngande nödvändighet att skriva och berätta om detta lyckorus.

På lördag (21/4-07) skall jag få äran att hämta ut en splinkens ny R1200GS. På hojen sitter vita blinkers, handtagsskydd och förstås kryssekerfälgar. Till färgen är den granitgrå, helfärgad.

Nu äntligen, efter alla dessa år av längtan och lusläsande av varenda test och provkörning av denna underbara motorcykel, så är det slutligen dags. Väntan har kommit till ända, efter alla dessa otaliga sömnlösa nätter då man suttit och "Googlat" dessa, nästan magiska, tecken r 1 2 0 0 g s: Nu äntligen, vid 20års ålder, blir dröm till verkliget.

Det är nu allt börjar, alla de resor och äventyr man hitintills bara kunnat drömma om. Det känns nästan som om själva livet liksom rullar igång nu.

Om allt bara går vägen nu, med körkort och dylikt, vilket det förhoppningsvis ska göra så väntar Norge i slutet på Juli. Jag och en resekamrat har planerat en resa där bla Geiranger, Bergen, Predikstolen samt Kjeragbolten kommer att vara några av delresemålen under färdens väg.

-"Underbart"

//En dröm?...väck mig inte! ;)


Inte alls på hojen utan på Dig! Jag kör ju en 1200 GSA nollsjua och är helnöjd.

Jag började köra vid 50 bast fyllda och Du kommer att få 30 år extra så att säga.

Men visst, bättre sent än aldrig brukar jag tänka.

Stort GRATTIS!!!!

God förmiddag
Thomas Weglert
Användarvisningsbild
Thomas Weglert
 
Inlägg: 765
Blev medlem: 2003-06-04/01:00

Inläggav 2660158 » 2007-04-20/08:40

GRATTIS (vet precis hur du känner dig)!!!!!
2660158
 
Inlägg: 282
Blev medlem: 2005-07-11/01:00

Inläggav .Z. » 2007-04-20/10:07

Marie;10793 skrev:Ett stooooort [FONT="Comic Sans MS"][SIZE="6"][COLOR="Red"]GRATTIS ![/COLOR][/SIZE][/FONT]



Ja, du Larsa, du har så rätt så! - frånsett en detalj....
Det behöver ju inte vara en BMW R1XXXGS. Det går lika bra med sellri, eller t.o.m. en gammal Yamaha ;)

Självfallet är det så, har i två år innan min GSA harvat omkring på en Honda XL 500R -82 & stormtrivts!!!

//Larsa
.Z.
 
Inlägg: 267
Blev medlem: 2006-07-04/19:56

Inläggav Marie » 2007-04-20/10:37

Thomas Weglert;10803 skrev:Jag började köra vid 50 bast fyllda och Du kommer att få 30 år extra så att säga.

Men visst, bättre sent än aldrig brukar jag tänka.



Ja jag började ju vid 48 och får väl hålla på tills jag blir lika gammal som Rolf Gülich är idag, för att hinna köra i alla fall en aning.... :D
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Inläggav Fredrik Åkesson » 2007-04-20/13:53

GRATTIS!
Jag är själv så oerhört sjuk på en sån.Håller på och sparar för fullt.2009 när man vet vad borgarna tänkt göra med trafikförsäkringen så kommer det att finnas pengar till en lätt beggad.Om du vill ha lite inspiration inför Norge resan så ta en titt här: http://delkertz.getmyip.com/div/detritius2006/

Fredrik
Användarvisningsbild
Fredrik Åkesson
 
Inlägg: 861
Blev medlem: 2006-04-07/21:37

Inläggav Thomas Weglert » 2007-04-20/14:33

boGSerad;10784 skrev:Jag är så glad just nu att jag bara kände att det var en påträngande nödvändighet att skriva och berätta om detta lyckorus.

På lördag (21/4-07) skall jag få äran att hämta ut en splinkens ny R1200GS. På hojen sitter vita blinkers, handtagsskydd och förstås kryssekerfälgar. Till färgen är den granitgrå, helfärgad.

Nu äntligen, efter alla dessa år av längtan och lusläsande av varenda test och provkörning av denna underbara motorcykel, så är det slutligen dags. Väntan har kommit till ända, efter alla dessa otaliga sömnlösa nätter då man suttit och "Googlat" dessa, nästan magiska, tecken r 1 2 0 0 g s: Nu äntligen, vid 20års ålder, blir dröm till verkliget.

Det är nu allt börjar, alla de resor och äventyr man hitintills bara kunnat drömma om. Det känns nästan som om själva livet liksom rullar igång nu.

Om allt bara går vägen nu, med körkort och dylikt, vilket det förhoppningsvis ska göra så väntar Norge i slutet på Juli. Jag och en resekamrat har planerat en resa där bla Geiranger, Bergen, Predikstolen samt Kjeragbolten kommer att vara några av delresemålen under färdens väg.

-"Underbart"

//En dröm?...väck mig inte! ;)


Jag tänker reka i år för en ev organiserad tur nästa år i Norge. Vill Du se min färdplan så meddela Din mejladress.

Det blir ca 220 mil med 20 fjällövergångar. Mest asfalt men det finns hur många avstickare som helst att göra för grusintresserade.

God middag
Thomas Weglert
Användarvisningsbild
Thomas Weglert
 
Inlägg: 765
Blev medlem: 2003-06-04/01:00

Inläggav boGSerad » 2007-04-20/15:30

Vill bara passa på att tacka för alla glädjande inlägg, alltid lika kul att få "träffa" likasinnade:)//Emil
Användarvisningsbild
boGSerad
 
Inlägg: 65
Blev medlem: 2007-04-01/23:50

Inläggav niklas.r » 2007-04-21/10:17

Marie;10816 skrev:Ja jag började ju vid 48 och får väl hålla på tills jag blir lika gammal som Rolf Gülich är idag, för att hinna köra i alla fall en aning.... :D


Ja 20 år är rätt ungt ju. De flesta av oss här på forumet har några fler år på nacken. 48 år, där Mari började, är genomsnittsåldern på alla mc-förare i Sverige. Hur man fått fram den siffran vet jag inte. Själv hade jag en en liten knatter-125a mellan 16 och 18 år (För yngre publik: då fick man köra lätthoj, max 125 cc när man var 16). Sen var det upphåll i 21 år till 39 då bumsen kom in i mitt liv. Undrar hur jag kommer in i statistiken???

Niklas R
R1200RT -06
R1100R -00
R75/7 -77
Användarvisningsbild
niklas.r
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 2006-08-10/21:20
Ort: Täby

Inläggav HMRHMR » 2007-04-21/21:31

R12GS är precis så bra som alla säger. Nu vid 4400 mil är hojen precis inkörd fast den känns som om den var ny.

Kört hela dagen i grus/sand/skog/lera på Revingehed. På hemvägen blev det 7 mil komfortabelt sporthojtempo på kurvig asfalt. :p Vilken annan båge levererar dylik njutning? (jajja, HP2 förståss. Men vem f-n har råd med den? :( )
HMR

Vill du bli lurad? Köp då en resa av Easton Golf!
Användarvisningsbild
HMRHMR
 
Inlägg: 2279
Blev medlem: 2000-05-04/01:00

Går som en dröm

Inläggav boGSerad » 2007-04-22/21:27

Igår, lördag (21/4-07), hämtade jag ut min sedan länge efterlängtade R12GS. 4km stod det på mätaren:), mekanikern måste ju provköra först, vilken härlig känsla att hämta ut en helt ny hoj måste jag säga. Hade ju aldrig provkört R12GS men jag har tidigare kört 1100GS så det kunde ju bara bli bättre, inte för att 1100an var dålig...tvärtom en mycket skön hoj. Men som alla redan sagt: 1200an är en helt ny cykel.

Efter en, utav Sten, grundlig genomgång av cykelns alla funktioner skulle det "äntligen" bära av hemåt. På ryggen hade jag en övningsskylt avsedd för bilbruk fastspänd med hjälp av ett bagageband;), funkar hur bra som helst. Men lite nervöst var det kan jag erkänna, men vilken underbar maskin! Den gick (går) som en dröm ärligt talat, även fast den nu ännu inte är inkörd. Jag vågar knappt fantisera om hur den känns när den är det. Men kan tänka mig att den kommer bete sig något mjukare...eller har jag fel?

Men jag kan meddela att jag är mer än nöjd med min nya hoj, vet att jag kommer få tusentals fantastiska mil med rolig körning i sadeln på den. Och vilken skön sadel sen.... Listan kan göras hur lång som helst...

Ha det fint!//Emil

Ps. Jag vill även passa på att tacka Sten hos "Gerts Cykel&Motor" för uppvisat tålamod, vad gäller min beslutsamhetsångest:). Tack för en exeptionellt lyckad affär i övrigt. Ds
Användarvisningsbild
boGSerad
 
Inlägg: 65
Blev medlem: 2007-04-01/23:50

Inläggav 2660158 » 2007-04-23/09:46

Härligt!!! När har du uppkörningstid?? :-)
2660158
 
Inlägg: 282
Blev medlem: 2005-07-11/01:00

Inläggav Marie » 2007-04-23/15:05

Hej boGSerad!

Jag har grunnat bra länge på en sak.....

Du har börjat övningsköra nu vid 20 års ålder för A obegränsat så vitt jag fattar?
Du har alltså inte haft A bergränsat sedan 18 då, så att du nu "automatiskt" får köra obegränsat?
Då kommer jag till listan över dina "ex"... 125:an fattar jag, du har haft A1. Men R1100GS???? Var den strypt då?????
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Inläggav boGSerad » 2007-04-23/15:28

boxter;10997 skrev:Härligt!!! När har du uppkörningstid?? :-)


Jag fyller 21 den 22a Juni, snackade med körskolan....och dom sa att de kunde fixa en tid samma vecka...förhoppningsvis. Annars är det ju inte värre än att man får vänta lite grann....för den som väntar på nåt gott;) (väntar alltid för länge)
Användarvisningsbild
boGSerad
 
Inlägg: 65
Blev medlem: 2007-04-01/23:50

Inläggav boGSerad » 2007-04-23/15:40

Marie;11006 skrev:Hej boGSerad!

Jag har grunnat bra länge på en sak.....

Du har börjat övningsköra nu vid 20 års ålder för A obegränsat så vitt jag fattar?
Du har alltså inte haft A bergränsat sedan 18 då, så att du nu "automatiskt" får köra obegränsat?
Då kommer jag till listan över dina "ex"... 125:an fattar jag, du har haft A1. Men R1100GS???? Var den strypt då?????


Hej, nej det var den inte. Ska förklara....

Jag hade en bil också innan (BMW 325cia), och då fanns inte de pengar som behövdes vid ett köp av 1200an. Så jag köpte 1100an istället, och hade då tänkt att köra med den tills vidare.

Men planen från början var att direkt när jag fått jobb så skulle jag hämta ut en ny 1200a, men sen träffade jag en tjej...:D...och då ville jag såklart ha en rolig bil också. Så där sprack planerna ang. 1200an. Därför köptes en 1100a. Men det var inte så kul som jag trodde med den där bilen, så den såldes...och så småningom 1100an också. Jag gick därefter tillbaks till min gammla plan så att säg...och beställde en 1200a istället.

Och detta känns helt rätt kan jag säg. Jag menar, har man drömt om en viss grej(1200an)så känns allt annat lite avslaget liksom....du förstår säkert hur jag menar:)

Ha det fint!//Emil
Användarvisningsbild
boGSerad
 
Inlägg: 65
Blev medlem: 2007-04-01/23:50

Aha...

Inläggav Mimmi » 2007-04-23/15:54

boGSerad;10987 skrev:...Ps. Jag vill även passa på att tacka Sten hos "Gerts Cykel&Motor" för uppvisat tålamod, vad gäller min beslutsamhetsångest:). Tack för en exeptionellt lyckad affär i övrigt. Ds


Hej!

Grattis till Din nya maskin! Hoppas att Du blir nöjd och trivs med den.

Jaså, han heter Sten, den anställde försäljaren hos Bengt "Dr" Lind.
Ja det är ju verkligen passande, det brukar inte växa så mycket på en sten...:p
Marie-Louise Grückner
Nie die goldene Mitte,
immer volles Risiko!

Användarvisningsbild
Mimmi
 
Inlägg: 6452
Blev medlem: 2004-09-15/01:00

Inläggav HMRHMR » 2007-04-23/16:18

boGSerad;10987 skrev:Men kan tänka mig att den kommer bete sig något mjukare...eller har jag fel?

Du har fel.

R12GS är råare, rappare, starkare, lättare och sportigare än R11GS. Dvs inte alls lika mjuk & gosig. På gott & ont. R12GS vinner stort vid sportigare körning och på lite sämre vägar medan R11GS vinner vid långdistansglidande i lugnare tempo. Glöm inte att R11GS är en grymt bra maskin. Inte så lätt att klå den i alla avseenden. :rolleyes:
HMR

Vill du bli lurad? Köp då en resa av Easton Golf!
Användarvisningsbild
HMRHMR
 
Inlägg: 2279
Blev medlem: 2000-05-04/01:00

Inläggav boGSerad » 2007-04-23/16:28

HMR;11013 skrev:Du har fel.

R12GS är råare, rappare, starkare, lättare och sportigare än R11GS. Dvs inte alls lika mjuk & gosig. På gott & ont. R12GS vinner stort vid sportigare körning och på lite sämre vägar medan R11GS vinner vid långdistansglidande i lugnare tempo. Glöm inte att R11GS är en grymt bra maskin. Inte så lätt att klå den i alla avseenden. :rolleyes:


Hej.

Jo att 12an är råare i motorgången jämfört med 11an visste jag redan. Jag menade att efter inkörning så borde den bli något mjukare än vad den är nu....kanske inte motormässigt men i övrigt. Rörliga delar har ju till förmåga att "jobba" bättre ihop när de slitits in tillsammans.

Svårt att förklara hur jag menar...men den råa gången klagar jag inte på, känns på så vis lite sportigare än 1100an. Men 11an är en fin hoj på alla sätt...det går inte att sticka under stol med.

Ha de fint//Emil
Användarvisningsbild
boGSerad
 
Inlägg: 65
Blev medlem: 2007-04-01/23:50

Inläggav Marie » 2007-04-23/17:43

boGSerad;11008 skrev:Hej, nej det var den inte. Ska förklara....



Okej! Jag TROR att jag fattade! Du har inte A begr. och du fyller 21 i år och skall ta A obegr. direkt så snart du kan efter 21-årsdan...! Alltså var även R1100GS en övningshoj...

Det där med drömmar som skall uppfyllas förstår jag däremot MER än väl...;)

Grattis till nya hojen!
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

OT

Inläggav Lime » 2007-04-23/17:56

Thomas Weglert;10803 skrev:Jag började köra vid 50 bast fyllda och Du kommer att få 30 år extra så att säga.



VA!! ÄR du över 50?? :)
Ove "Lime" Lindström
Lime
 
Inlägg: 1011
Blev medlem: 2004-01-29/01:00

Inläggav boGSerad » 2007-04-23/20:07

Marie;11018 skrev:Okej! Jag TROR att jag fattade! Du har inte A begr. och du fyller 21 i år och skall ta A obegr. direkt så snart du kan efter 21-årsdan...! Alltså var även R1100GS en övningshoj...

Det där med drömmar som skall uppfyllas förstår jag däremot MER än väl...;)

Grattis till nya hojen!


Japp, du förstod mig helt rätt:) Ja visst, drömmar ska ju (om möjligt) levas!

Tack så mycket!

Fortsatt trevlig kväll//Emil
Användarvisningsbild
boGSerad
 
Inlägg: 65
Blev medlem: 2007-04-01/23:50

Inläggav boGSerad » 2007-04-23/20:09

Lime;11020 skrev:VA!! ÄR du över 50?? :)


....det är väl ingen ålder:) ...som sagt, livet börjar vid 200...eller för oss med boxermotor, vid 2000varv:D
Användarvisningsbild
boGSerad
 
Inlägg: 65
Blev medlem: 2007-04-01/23:50


Återgå till R boxermodeller

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron