ROST i bakaxeln!!

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

ROST i bakaxeln!!

Inläggav Yngve Berg » 2007-04-24/20:57

1200GS -04, en av de tidigaste.
Det är riktig gravrost inne i bakaxeln (den är ju ihålig). När jag reklamerade detta, vilket man ju gör hos den lokala handlaren, sa han direkt att reklamationen aldrig skulle gå igenom.
Han fick rätt. Jag ansågs ha vanvårdat hojen.
Det är en svår situation, tycker jag. Det är klart att en verkstadskille som inte tror att han kan få igenom reklamationen har gett upp lite i förväg.
Men jag har på intet sätt gett upp ännu och därför skulle jag vilja veta om det är fler än jag som råkat ur för rostande bakaxlar?

Yngve Berg
Yngve Berg
 
Inlägg: 41
Blev medlem: 2004-11-15/21:26

Inläggav Helmetrock » 2007-04-24/21:13

Jag har en 1150R -03 som började rosta efter 850 mil, det reklamerade jag efter att garantin gått ut och det var reparerat och klart efter tre veckor!

Sök på "Rost och elände" så ser du var den rostat och hur allt slutade!

/Rickard
Rickard H
Damage Inc.
Numera pedaldriven student
Användarvisningsbild
Helmetrock
 
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2003-05-28/01:00

Inläggav Josef » 2007-04-24/22:56

Min -04a rostade rätt rejält redan första året. Körde med roterande stålborste samtidigt som jag lät hjulet snurra åt andra hållet, blev som nytt på 2 minuter. Lite kedjevax som efterbehandling och sen var det inga problem.
    www.CaliforniaSuperbikeSchool.co.uk
    ----Discover the art of cornering----
Användarvisningsbild
Josef
 
Inlägg: 185
Blev medlem: 2004-04-30/23:18


Återgå till R boxermodeller

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst