Mekarkurs

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Mekarkurs

Inläggav 2660956 » 2007-04-28/07:32

Som nybliven ägare till en gammal bumse så anar jag att hojen behöver lite omvårdnad och jag tänkte att det kunde vara en bra idé att samtidigt lära mig hur man gör. Finns det någon i klubben som förbarmar sig över en intresserad junior i dessa sammanhang och mot rimlig ersättning kan avsätta några timmar i Stockholmsområdet för att visa hur jag servar min R75/6 och lite andra bra tips och tricks om saker strular?

Det här känns ju som en hoj som man faktiskt kan göra en hel del själv på utan att behöva stå i kö till verkstan och betala skjortan.

Med förhoppning om svar,

/Eric på Ekerö
2660956
 
Inlägg: 11
Blev medlem: 2007-04-25/01:00

Böcker och länk

Inläggav Hubbiken2 » 2007-04-28/09:45

Hej
Tyvärr sitter jag i Landvetter så jag kan inte ge dig live hjälp, men jag har ett par bra pdfböcker för nybörjare om mcmekning som du kan få, pma/skicka mig din email adress så lägger jag dom på yousendit så du kan ladda ner dom där.
En ok site är denna religiösa mcmek i usa som har en del bra grejjer att läsa.
http://www.dansmc.com/MC_repaircourse.htm
Obs vissa av delarna är rätt advacerade för nybörjare så använd kunskapen med måtta.
Till sist köp en repair manual, om du inte har en redan, från Clymers till din bike, där lär du dig jättemycket.

Lycka till

/mark k
Användarvisningsbild
Hubbiken2
 
Inlägg: 580
Blev medlem: 2007-04-05/01:00

Inläggav 2660956 » 2007-04-28/13:35

Tack för tips och hjälp. Skulle naturligtvis lagt in emailadress- här kommer den (eric.wedin@gmail.com).

Har en verkstadshandbok, men den är på tyska (ett språk som för mig är lika rostigt som grannens gamla Nissan...).

Finns det någon närmare i geografin som har tid och lust att hålla kurs?

/Eric
2660956
 
Inlägg: 11
Blev medlem: 2007-04-25/01:00

Inläggav Marie » 2007-04-29/20:39

Eric W;11282 skrev:Har en verkstadshandbok, men den är på tyska (ett språk som för mig är lika rostigt som grannens gamla Nissan...).


Härlig formulering!

Den kan jag ju också använda mig av...

Min tyska är ju lika rostig som Mimmis Nissan...:D
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00


Återgå till R boxermodeller

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst