xrs;12767 skrev:Hej!
Jag är ny här och är på väg att skaffa
en GSA. Tittat både på nya och beg.
Har märkt att det är stora skillnader på
pris om det är en import hoj eller svensksåld.
Var ska man handla? Tips på någon bra handlare?
Är inte så förtjust i den handlare vi har här i sta´n.
Bor i Götet.
Mvh
XRS
xrs;12849 skrev:Det verkar som att fler tycker som jag om BMW-Göteborg.
Jag var i kontakt med Bike idag och dom hade några cyklar på ingång
men dom har lite olika extrautrustning som är förbeställda!
Säljaren menade att kunderna alltid vill ha extrautrustning.
Jag har kört cykel sedan 1976 och undrar nu, använder ni antispinn-
funktionen ofta? Jag visste inte ens att det fanns till Mc.
Vad bör man ha med och vad bör man skippa?
Mvh XRS
xrs;12767 skrev:Hej!
Jag är ny här och är på väg att skaffa
en GSA. Tittat både på nya och beg.
Har märkt att det är stora skillnader på
pris om det är en import hoj eller svensksåld.
Var ska man handla? Tips på någon bra handlare?
Är inte så förtjust i den handlare vi har här i sta´n.
Bor i Götet.
Mvh
XRS
zsolt;12969 skrev:Nämligen man kan tömma alla väskorna utan att larmet kommer igång!! Zs:)
hubbiken;12823 skrev:Bmw i Mölndal verkar inte vara specielt engagerade, men för det mesta funkar det ok. Delar och så får man mkt fort.
MCverkstan fungerar bra men inte så mkt mer.
Skulle jag ha något mer alvarligt att göra är det Kennets MC Service som gäller. De gör Bmw med. Kolla up dom, trevliga och kunniga. Tyvärr är det rätt späckat med folk och ibland ont om tider.
Trollhättan är klart bättre men vilken lång och tråkig väg dit, så dåliga är dom inte i Mölndal.
/mark
Ripper;13176 skrev:Kör valfri väg till Kungälv (om du kommer på E6 tag avfart 86) kör mot Diseröd, sedan mot Lilla Edet, i Lilla Edet kör du mot Hjärtum, och slutgiltligen kommer du fram i Trollhättan, liten smula nordväst om Bike men Hjärtumsvägen kategoriseras som ytterst åkvärd.
HMR;13215 skrev:Jag har kompisar i Skåne som efter att ha ringt Bike i Trollhättan fann det värt besväret att köra ända dit.
Men jag har oxå en bekant i Göteborg som efter att ha ringt runt valde att göra affär med Oves i Olofström. Själv har jag köpt två nya MC av dem.
Jag hade definitivt ringt dessa två till att börja med!
xrs;12767 skrev:Hej!
Jag är ny här och är på väg att skaffa
en GSA. Tittat både på nya och beg.
Har märkt att det är stora skillnader på
pris om det är en import hoj eller svensksåld.
Var ska man handla? Tips på någon bra handlare?
Är inte så förtjust i den handlare vi har här i sta´n.
Bor i Götet.
Mvh
XRS
StiffenStorm;13537 skrev:Trevligt och hjälpsamt folk. Servicen kostar så vitt jag vet lika mycket överallt.
xrs;12849 skrev:... dom hade några cyklar på ingång
men dom har lite olika extrautrustning som är förbeställda!
Säljaren menade att kunderna alltid vill ha extrautrustning.
Jag har kört cykel sedan 1976 och undrar nu, använder ni antispinn-
funktionen ofta? Jag visste inte ens att det fanns till Mc.
Vad bör man ha med och vad bör man skippa?
DustRat;13584 skrev:Men varför montera anti-spinn på en äventyrshoj ?!? :confused: Själv tycker jag det är kryddan på moset att få spinna på grusvägarna, gärna över krön, i kurvor och i grussträngar...
Skippa att bocka för anti-spinnsystemet i tillbehörslistan! Fabriksmonterat larm är ju fint. Färddator är inte alls nödvändigt, enligt mig en lyxpryl som kanske roar, och ibland vill man kanske unna sig lyx.
Lufttrycksfallskontroll är kanske bra, men behöver man detta? Kanske finns det alternativ som funkar för en mindre penning, typ "sparka" lite på däcken innan avfärd, känn med kroppen om hojen känns underlig. Ja jag vet inte, men kanske är detta ytterligare en lyxpryl som är användbar.
Mycket elektronik kan dessutom ge mycket huvudvärk om den krånglar. BMWs hojar har massor av detaljer av elektronisk karaktär.
DustRat;13584 skrev:
Själv funderade jag på en 12GSA, man får mycket godis med från början, men valde en vanlig 12GS för den lättare vikten och det kompaktare bygget. Gillar att köra på grusvägar, säkert är 12GSA lika fungerande där, men föredrar att spinna loss 30 kg lättare
.Z.;13932 skrev:För övrigt så är det väl inte 30 kg skillnad?
199 vs. 223 torrvikt tycks jag ha för mig...
//Larsa
RuneO;13540 skrev:Nix, jag kollad då jag gjorde 100 milaservicen på den cykel som jompa njuter av nu.
ca 3400 i sth,
ca 2600 i ume,
ca 1950 hos KW i Strängnäs.
Alla tar nog betalt för samma tid men timdebiteringen varierar beroende på ort!
hälsar
/Rune
Jompa;13963 skrev:Härligt med lite prisuppgifter!
Har du länk/adress till KW i Strängnäs?
Marie;13948 skrev:Ja TORRVIKT ja...
Men kolla fulltankad.... Tanken är ju större på GSA
Den intressanta vikten är ju vad tingesten väger fulltankad och klar, och där skiljer väl sisådär 30 kg?
StiffenStorm;14141 skrev:Den främsta anledningen till att jag valde GSA framför GS var den större tanken, vind- och vurpskydden. Sedan är det inte bara fråga om kilon utan även var dessa extrakilon sitter. Tycker att GSA:n, trots sin smått astronomiska vikt, är väldigt lätthanterlig och smidig. Detta beror på att tyngdpunkten är så pass låg. Glömmer faktiskt ofta att den faktiskt väger ett kvarts ton fulltankad. När man har rull på den är den bedrägligt smidig. Men när man fått lite slagsida på den, och då går det ofta sakta, så gör vikten åter sig påmind och då kommer de där vurpskydden väl till pass.
Jag var rätt orolig för vikten när jag skulle skaffa min, men nu tänker jag inte så mycket på det. Nu är jag bara så vansinnigt nöjd med min hoj. Stor aktionsradie, tämligen vindstilla bakom styret och man sitter som en kung. Riktigt bra fjädring. Jag kan sitta och långköra på motorväg, sladda på grus och ta mig ut i lättare terräng. Allt med en och samma hoj. Detta är en näst intill omöjlig men lyckad kompromiss. Man skulle bara haft ett par extra hjul så att man lätt kunde kastbyta mellan mer eller mindre grova däck. Då skulle lyckan vara total. Men sist jag kollade så kostade dessa runt 20 000 kr.
Till sist så tycker jag att GSA är ett vackrare bygge än GS, men det är ju min högst personliga åsikt och om detta råder det garanterat delade meningar om.
Jag älskar min hoj och tankar ALLTID fullt. Efter mina år som sporthojsåkare så är jag rätt trött på att tanka i tid och otid
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst