Hej
Jag har blivit oerhört sugen på en 1150GS eller alternativt 1200GS.Ni som kör sagda hoj.Hur mycket service och underhåll är det? Klarar man som vanlig glad amatör att serva själv eller är det bara att lämna in när det är dax?
Fredrik
Fredrik Åkesson;13913 skrev:Jag har hittat en 1150 från -03 på blocket som var lite intressant.En ny måste man ju naturligtvis serva på verkstad för att garantin ska gälla men en lite äldre borde vara avlusad från mjukvarufel och sånt kan man tycka..
//FÅ
Fredrik Åkesson;13918 skrev:Jo.Efter vår Skottlandsresa när det var ett mindre helvete att kunna hänga med dom andra så måste jag ha en med större motor
Fredrik Åkesson;13930 skrev:Klarar man av det med en Clymer bok i ena handen och ett verktyg i andra eller måste man ha speciella datorinstrument?
Fredrik
Lime;13951 skrev:Om du vill ha mera humph men inte bryta devisen... köp en F800S...
Fredrik Åkesson;13978 skrev:När kom servo/delintegreal bromsarna? Jag har hört både det ena och det andra om dom mest negativt men jag har inte provat själv så jag har ingen egen åsikt. Spjällsynk? Är det inte sprut på 1150 och 1200? Behöver även det synkas?. En F800 är inte ett alternativ för jag vill ha en hoj jag kan köra med lite varstans och inte bara på asfaltsvägen. Men om det hade funnits en F800GS så hade det varit ett klart alternativ.. Jag har inte tummen mitt i handen men föredrar att veta vad jag gör innan man sätter igång så litteratur på engelska om det finns någon sådan som är bra är ett måste.Tyskan går fet bort det är ett språk som jag inte förstår mig på trots idoga försök att lära mig.
Fredrik
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst